• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

حمله شدید‌اللحن یک چهره تندرو علیه رئیس‌جمهور: روحانی باید به دلیل دوری از ولایت و خیانت به کشور محاکمه شود

  • 14 مرداد 1395 - 14:51
حمله شدید‌اللحن یک چهره تندرو علیه رئیس‌جمهور: روحانی باید به دلیل دوری از ولایت و خیانت به کشور محاکمه شود

حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، یکی از چهره‌های تندرو در سخنانی تند و شدیداللحن گفت که حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به جرم «دروغ، دوری از ولایت و خیانت به کشور» باید محاکمه شود.

به گزارش خبرگزاری دانا، وی که موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی است، در سخنانش حسن روحانی را بدتر از آمریکا و اسرائیل توصیف کرد و گفت: «خطر بزرگ برای ایران، نه آمریکا و نه اسراییل است بلکه آقای دکتر روحانی و تفکرات اینچنین است. آقای روحانی آگاهانه به صحنه آمده تا اصالت‌های اسلامی را از بین ببرد. این آقایان دنبال این هستند که کشور ما را به دوران ستم‌شاهی بازگرداند.»

حجت‌الاسلام زیارتی (روحانی) افزود: «آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می‌دانم، عمر و عاص‌های امروز، رهبری را مجبور به مذاکره کردند. روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت به راه می‌انداختند اما کوتاهی کردند. ما امروز رسوایی مذاکره و برجام را دیدیم و الخیر فی ما وقع.»

حمید روحانی افزود: «اگر سیل نامه از  بسیج و روحانیت به ریاست‌جمهوری گسیل می‌شد آقای روحانی جرات مذاکره با آمریکا را نداشت. نباید می‌نشستند و نظاره گر می‌شدند.»

این چهره تندرو گفت: «این‌ها برای هر سخنرانی رهبری دهن‌کجی  نشان می‌دهند و باید مجازات شوند. یکی از بدعت‌های آقای روحانی این بود که مردم را از جریان مذاکرات دور نگه داشت. آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.»

وی افزود: «در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باید از حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد عبور کنیم. روحانی به دلیل خیانت و احمدی‌نژاد به دلیل مکاتب ناسیونالیستی و شبهه‌ناک، شایستگی مملکت‌داری اسلامی را ندارند.»

سید حمید روحانی گفت: «احمدی‌نژاد امتحان بدی داد و اندیشه‌های ایران‌پرستی و مکتب ایرانی ضربه سنگینی بر نهضت‌های اسلامی منطقه زد. امروز شرایط به مراتب بدتر شده است. روحانی نه تنها علیه رهبری بلکه به صورت عریان بر امام هم شمشیر بست. خیانتی که آقای روحانی انجام داد بنی صدر نمی‌توانست بکند؛ باید مراقب بود.»

این نخستین بار نیست که سیدحمید روحانی به بیان سخنان تند علیه افراد می‌پردازد. وی در دهه چهل شمسی نیز طی سخنانی، آیت الله سید محمدباقر صدر و امام موسی صدر را عامل و جیره‌خوار امپریالیسم و صهیونیسم معرفی کرد. این سخنان وی باعث واکنش امام خمینی (س) شد.

زمانی که خبر این اتهام پراکنی‌های سیدحمید روحانی در سال ۱۳۴۹ در نجف به امام خمینی (س) رسید، ایشان چنان ناراحت و نگران می‌شود که درس دو روز بعد خود را تعطیل و به جای آن به تذکر درباره این اقدامات خلاف شرع می‌پردازد و می‌فرماید: «این دسته‌بندی‌ها غلط است؛ این دسته‌بندی‌ها فسق است. حوزه‌ها را ضایع مى کند این کارها… دست بردارید… تهذیب کنید خودتان را آقا … اخلاقتان را تهذیب کنید.. حب دنیا را از دلتان بیرون کنید… به ضرر آبروی یک جامعه تمام می‌شود، به ضرر آبروی یک ملت تمام می‌شود… دست بردارید از این طور اختلافات جزیی که خیلی مبتذل است… خودمان این را نمی فهمیم چقدر مبتذلیم… این حرفا چیست؟ آقا… شما با نظر رحمت نگاه کنید به بندگان خدا…»

 

ثبت دیدگاه