• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

استقبال قطر از پیشنهاد خواهر خواندگی شیراز و دوحه

  • 11 اردیبهشت 1401 - 16:55
استقبال قطر از پیشنهاد خواهر خواندگی شیراز و دوحه

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: مذاکرات اولیه در خصوص خواهرخواندگی شیراز و دوحه با طرف قطری انجام و مورد استقبال قرارگرفته است.

محمد فرخ‌زاده شنبه ۱۰ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه طی نامه‌ای در خصوص پیشنهاد شهرداری شیراز مبنی بر خواهرخواندگی شیراز و دو اعلام کرده است، شهرداری دوحه ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور آمادگی دارد در جریان برگزاری هشتمین کمیسیون مشترک دو کشور در دوحه سند خواهرخواندگی را نهایی و امضا کند.

فرخ زاده این اقدام را یک ابتکار عمل از سوی فارس و گامی موثر در موضوع ارتباطات مربوط به جام جهانی ۲۰۲۰ قطر عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری فارس با اشاره به سفر استاندار فارس به دوحه در آینده‌ای نزدیک، عنوان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه پیشنهاد کرده ‌که سند مذکور در جریان این سفر به امضا برسد.

فرخ‌زاده تصریح کرد: این خواهر خواندگی سبب ایجاد تفاهم ‌هایی خواهد شد که روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور را با محوریت استان فارس تسهیل خواهد کرد.

معاون استانداری فارس همچنین به ابتکار عمل فارس برای تشکیل میز مشترک شیراز و دوحه اشاره کرد و نوید تحقق این اقدام اثرگذار را برای آینده‌ای نزدیک در صورت فراهم شدن مکان مناسب این اقدام داد.

ثبت دیدگاه