• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

خطیب نماز عید فطر در شیراز: برخی از بانک‌ها وام برای تولید می گیرند اما آن پول سر از قاچاق کالا در می‌آورد

  • 13 اردیبهشت 1401 - 9:10
خطیب نماز عید فطر در شیراز: برخی از بانک‌ها وام برای تولید می گیرند اما آن پول سر از قاچاق کالا در می‌آورد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و خطیب نماز عید فطر گفت: ما می‌خواهیم یک اقتصاد قوی در سطح دنیا داشته باشیم و کشور در این زمینه بدرخشد که دولت در این زمینه اقداماتی انجام می دهند و نیاز است که مردم هم برای تحقق این مهم به دولت کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام روز سه شنبه در خطبه های نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین افزود: معظم له چند سال است که عنوان اقتصادی برای سال ها قرار می دهند.
وی ادامه داد: این عناوین برای یک نیازی است که در جامعه دینی ما وجود دارد و نیاز اجتماعی را باید حتما تامین کنیم و این علت نامگذاری سال ها است و ایشان اولویت حرکت نظام و دولت را اینگونه تشخیص می‌دهند.
امام جمعه شیراز افزود: ما باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را که رهبر معظم انقلاب نیز از همه ما مطالبه کرده اند بکوشیم که به وجود آید.
آیت الله دژکام بیان کرد: در فرهنگ اقتصاد مقاومتی وظیفه فرد با وظیفه جمع گاهی متفاوت است یعنی رویکرد عمومی باید به سمت تولید و ایجاد ثروت باشد اما رویکرد شخصی و فردی باید بر مبنای زهد و قناعت و صبر باشد، اینها جزو ارزش های فرهنگی در اقتصاد دینی ما است.
وی گفت: البته گاهی این دو با هم اشتباه گرفته می شود، رهبری می فرمایند تولید را افزایش دهید، ما اخلاق خودمان را خراب می کنیم و حرص را افزایش می دهیم و اگر ما حریص باشیم بهه دنیا نه برای جامعه و نه برای ما هیچ فایده ای ندارد.
او اظهار داشت: باید دو عرصه را از هم تفکیک کنیم، یکی عرصه مربوط به وظایف اجتماعی، ملی و دینی برای کشور است که باید همه بکوشیم برای افزایش تولید و همه مردم به کمک دولت بیایند چرا که بار سنگینی است.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مردم هرچه پول و سرمایه دارند باید در جهت تولید گذاشته شود، اگر این پول ها را در جهت منافع شخصی خودمان بردیم به ضرر تولید کشور است.
آیت الله دژکام گفت: برخی از بانک وام برای تولید می گیرند اما آن پول سر از قاچاق کالا در می آورد، این کار ظلم به مردم و کشور است.
وی ادامه داد: باید بکوشیم که در ابتدا بحث تولید را به عنوان یک وظیفه اجتماعی و ملی در نظر بگیریم و آنرا رشد دهیم و در مقابل اخلاقیاتی را که در اشخاص و افراد به ضرر اقتصاد مقاومتی و خود ما است را کنار بگذاریم.
امام جمعه شیراز افزود: مسئولانی که بر توزیع کالا نظارت می کنند جلو احتکار را بگیرند، اگر احتکار در جامعه باشد، وقتی اجناس با پول مردم و ارز دولتی وارد کشور شود اما باز در بازار نایاب باشد، این ظلم به مردم است و باید جلو آن گرفته شود.
وی گفت: امیدواریم دستگاه های نظارتی در زمینه مقابله با احتکار کالا با اقتدار برخورد کنند.

آیین برگزاری نماز عید فطر و اجتماع نمازگزاران از ساعت ۶ و سی دقیقه بامداد در حرم شاهچراغ آغاز شد و نمازگزاران با حضور در این مکان آیین نماز عید فطر را برگزار کردند.

ثبت دیدگاه