• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

مبارزه با ملخ در بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی فارس انجام شد

  • 04 اردیبهشت 1402 - 16:17
مبارزه با ملخ در بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی فارس انجام شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مبارزه با آفت ملخ از انواع مختلف در سال جاری تاکنون در بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام شده است.

جاوید عباسی افزود: انواع ملخ ها از جمله مراکشی، شکم بادمجانی و… در صورت وجود شرایط مساعد اقلیمی افزایش جمعیت داده و خسارت زا می شوند.

وی ادامه داد: در پی بارندگی های خوب امسال و مشاهده کانون ملخ ها در منابع طبیعی و مزارع این استان کار مبارزه با این آفت از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و این کار تاکنون ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع و منابع طبیعی این استان کار مبارزه با انواع گونه های ملخ مهاجم انجام شده است، گفت: در حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کار ردیابی ملخ های مهاجم انجام شده است.

عباسی افزود: آفت ملخ مراکشی از ابتدای سال جاری در بستر رودخانه پریشان واقع در شهرستان کازرون به حالت طغیان رسید.

وی ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ نیز در این منطقه در وسعتی معادل ۱۵ هزار و ۶۰۰ هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: حدود ۲ سال است که ملخ مراکشی که در ایران نیز شایع است در سطح استان وجود دارد و از سال گذشته جمعیت این آفت در سطح فارس و به خصوص بستر دریاچه پریشان زیاد شده است و از ابتدای امسال نیز ملخ مراکشی در این منطقه طغیان کرد.

عباسی گفت: بیشترین مبارزه با ملخ بعد از شهرستان کازرون در ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زرین دشت، ۳۰۰ هکتار از اراضی اقلید و همچنین ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان خرمبید انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس از کشاورزان و مردم خواست در صورت مشاهده دسته جات ملخ در اراضی طبیعی و زمین های کشاورزی سریع موارد را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اعلام کنند.

ثبت دیدگاه