• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

بیش از ۸۰۰۰ تن زردآلوی جنوب کرمان روانه بازار مصرف می‌شود

  • 15 تیر 1402 - 11:03
بیش از ۸۰۰۰ تن زردآلوی جنوب کرمان روانه بازار مصرف می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برداشت ۸۰۰۰ تن زردآلو از ۱۲۴۸ هکتار باغات در این منطقه خبر داد.

صادق حسین زاده در گفت و گو با ایسنا سطح زیرکشت زردآلو در منطقه جنوب کرمان بیش از ۱۲۴۸ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از  ۸۱۱۴ تن محصول از باغات مناطق سردسیر جنوب کرمان برداشت شود.

وی بیشترین سطح زیرکشت درختان زردآلو به میزان ۱۲۱۸ هکتار را متعلق به شهرستان جیرفت دانست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: محصول تولیدی و برداشت شده زردآلوی جنوب کرمان در بازارهای استان کرمان و سایر استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

وی سطح زیرکشت محصولات سردسیری و تابستانه را ۸۶ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: جنوب کرمان یکی از مناطق منحصر به فرد ایران است که دارای ۸۶ هزار هکتار سطح زیرکشت انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و محصولات گلخانه‌ایست که حدود ۸۰۰۰ هکتار از آن به تولید محصولات سردسیری هسته دار و دانه دار مانند: سیب، گلابی، به، زردآلو، گیلاس، شلیل، آلو ، هلو، گردو، آلبالو و سایر درختان سردسیری اختصاص دارد.
 
حسین زاده ضمن توصیه به باغداران از آنها خواست‌ نهال مورد نیاز را از مراکز فروش دارای مجوز تهیه کنند و گفت: لازم است باغداران در هنگام کاشت نهال زردآلو قبل از هر چیز به شرایط اقلیمی و منطقه آب و هوایی خود دقت کنند که نیاز سرمایی زردآلو برای گلدهی تامین شود و رقم نهالی که انتخاب می‌شود، با شرایط محیطی منطقه سازگار باشد و حتما از نهال‌های سالم، شناسه دار و از مراکز فروش مجوزدار خریداری شود.

ثبت دیدگاه