• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

ابراز نگرانی بابت سرنوشت کشاورزی کرمان

  • 24 تیر 1402 - 12:48
ابراز نگرانی بابت سرنوشت کشاورزی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: کشاورزی مدرن می‌تواند یک منجی برای تامین نیازها، حفظ محیط زیست و استفاده از نهاده‌ها باشد.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۲۴ تیرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان از رونق و توسعه کسب و کارها از مسیر دانش بنیان سخن به میان آورد و اظهار کرد: کسب و کارها از مسیر دانش بنیان به بازار جهانی راه می‌یابند.

وی با اشاره به اهمیت همراهی سه رکن دانشگاه، بخش خصوصی و دولت در دستیابی به اهداف و توسعه کسب و کارها افزود: کشاورزی مدرن، صنایع متوسط و کوچک، بازاریابی صنایع کوچک و … موضوعاتی هستند که در استان کرمان جدی دیده نشده در حالی که حلقه‌های یک توسعه پایدار هستند.

طبیب زاده تصریح کرد: همه ما اذعان داریم کشاورزی استان کرمان صرف نظر از نقش مهم در امنیت غذایی و اشتغال، به دلیل مصف بالای آب و بازدهی پایین، بهره‌ور نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: عملکرد محصول نسبت به مصرف آب در بخش کشاورزی، عدد قابل قبولی نیست و اگر فکر اساسی برای این بخش نشود، بدانید کشاورزی استان کرمان سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

وی افزود: کشاورزی مدرن می‌تواند یک منجی برای تامین نیازها، حفظ محیط زیست و استفاده از نهاده‌ها باشد.

طبیب زاده با بیان اینکه با به کارگیری دانش و کشاورزی مدرن، می‌توان به رکوردهای تولید در دنیا و بهره‌وری رسید، تصریح کرد: بالاترین رقمی که در تولید در کشور ما به ثبت رسیده در یک محصول، نصف یک رقم در هلند است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه خاموشی چاه‌های آب موجب نارضایتی کشاورزان شده، گفت: داریم به فصل برداشت پسته می‌رسیم و رقابت بسیار سنگینی در این محصول در دنیا وجود دارد و اگر برخی مسائل حل نشود، ممکن است نتوانیم از فرصت برداشت این محصول استفاده کنیم.

وی درخواست تشکیل شورای عالی پسته در کرمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی را داد  و افزود: باید قبل از اینکه به فصل برداشت برسیم، مسائل را حل کنیم.

ثبت دیدگاه