• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

امنیت غذایی با تکیه بر تحول بخش کشاورزی دنبال می‌شود

  • 20 دی 1401 - 8:24
امنیت غذایی با تکیه بر تحول بخش کشاورزی دنبال می‌شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: برنامه‌ای تحولی در بخش کشاورزی با رویکرد جهادی توسط این وزارتخانه تدوین شده که به اذعان کارشناسان بهترین برنامه در طول ۴۰ سال گذشته در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس،حمید اورعی در سفر به استان فارس با بیان اینکه محور سفرهای استانی امنیت غذایی با تکیه بر برنامه‌ تحولی مذکور است، اظهار کرد: هدف از سفر به استان‌ها این است که بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی، چالش‌ها و مسائل مرتبط با امنیت غذایی در هر استان بررسی شده و ایده‌ها، نظرات و راهکارها احصا و مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی؛ در این سفر ۵۰ درصد زمان برای بررسی بخش دولتی و ۵۰ درصد نیز برای بخش خصوصی اختصاص داده خواهد شد.
اورعی با بیان اینکه بررسی کشت قراردادی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه های این سفر است، اظهار کرد: بازدید از مزارع و باغ ها و شناسایی و معرفی طرح های موفق به عنوان طرح الگویی برای سایر استان ها در سفر به فارس دنبال می‌شود.
حضور در سطح بازار و ارتباط با کسبه، دیدارهای چهره‌به‌چهره با کشاورزان و مسئولان استانی و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی از دیگر برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس است.

تولید ۱۲.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در فارس

همچنین قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بالغ بر۱۲.۶ میلیون تن از محصولات کشاورزی و دامی کل کشور در فارس تولید می شود.

علیرضا واحدی پور دوشنبه در نشست قرارگاه امنیت غذایی با تاکید بر اینکه اشتغال در این استان بیشتر به سمت کشاورزی است، گفت: ۱۷.۵ درصد از شاغلین فارس در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه فارس یک استان چهارفصل است، اظهار کرد: فارس به عنوان ویترین محصولات باغی نامگذاری شده و با ۳.۱ میلیون تن محصولات باغی رتبه اول کشور دارد.
به گفته واحدی پور؛ استان فارس با تولید ۸.۴ میلیون تن محصولات زراعی رتبه دوم کشور را در این بخش دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه استان فارس با مساحتی بالغ بر ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع و ۷.۵ درصد از مساحت کل کشور یکی از پهناورترین استان های کشور است، افزود: استان فارس ۳۷ شهرستان، ۱۱۵ شهر و ۹۴ بخش دارد.
قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به وسعت و همچنین توانمندی های بخش کشاورزی این استان اظهار کرد: این سازمان با کمبود منابع انسانی و امکانات خودرویی مواجه است.

ثبت دیدگاه