• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

بیش از ۷ هزار تن دانه روغنی کلزا در فارس تولید شد

  • 02 مرداد 1401 - 16:27
بیش از ۷ هزار تن دانه روغنی کلزا در فارس تولید شد

مسئول دانه های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هفت هزار و ۵۲ تن کلزا از سطح چهار هزار و ۳۱۱ هکتار مزارع این استان تولید شد.

بنا بر گزارش دریافتی روز یکشنبه، منصور رشیدی با بیان اینکه برداشت کلزا از هفدهم فروردین ماه در شهرستان لامرد در جنوب فارس آغاز شد و تا بیست و هشتم تیرماه در آباده در شمال استان پایان یافت، تصریح کرد: شهرستان مُهر با تولید ۲ هزار و ۵۰ تن کلزا از سطح  هزار و ۴۰۰ هکتار رتبه اول را در استان فارس دارد.
به گفته وی؛ استان فارس جزو ۵ استان برتر در تولید و سطح زیر کشت کلزا در کشور است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری، متوسط عملکرد کلزا در استان فارس،هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بود، اضافه کرد: در برخی از مزارع عملکردهای بالاتر از ۵ هزار کیلوگرم در هکتار نیز مشاهده شد.
رشیدی اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیشترین ارقام کلزای کشت شده در استان فارس نپتون، ناتالی،آرشیتک، هیدرومل، هایولا ۵۰ و تراپر بود.

او ابراز کرد: ۵۸ دستگاه مجهز به تجهیزات مخصوص، برداشت کلزا را برعهده داشتند و ۱۶ مرکز خرید بخش دولتی و خصوصی این دانه روغنی را از کلزاکاران خریداری کردند.
رشیدی به اجرای چهار طرح انتخاب مشارکتی ارقام کلزا اشاره کرد و افزود: این طرح ها در شهرستان های فیروزآباد، کوار، مرودشت و داراب اجرا شد.

ثبت دیدگاه