• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

مأموریت به فرمانداران فارس برای رفع مشکلات بخش کشاورزی

  • 04 تیر 1401 - 18:35
مأموریت به فرمانداران فارس برای رفع مشکلات بخش کشاورزی

استاندار فارس گفت: فرمانداران سراسر استان برای رفع مشکلات کشاورزی، دامداری، باغداری و مشکلات مربوط به آب بصورت جدی ورود پیدا کنند زیرا بدون ورود جدی فرمانداران و مدیران ارشد هر شهرستان این موارد برطرف نخواهد شد.

به گزارش دریافتی روز شنبه ایرنا،‌ محمد هادی ایمانیه شنبه در نشست هم اندیشی “توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان فارس” که با حضور فرمانداران این استان برگزار شد، با تاکید بر اینکه فرمانداران بر اساس میزان ورود در عرصه های کشاورزی رتبه بندی می شوند، تصریح کرد: فرمانداران باید در اسرع وقت شرایط اقلیمی، وضعیت کشاورزی و باغداری و دامداری شهرستان را شناسایی کنند.
به گفته وی، در گام بعدی باید مشکلات پنج تا ده سال گذشته عرصه های تولیدی کشاورزی با مشورت بهره برداران این بخش توسط فرمانداران احصا شود.
وی اظهار کرد: فرمانداران باید با تعامل سازنده، از بخش خصوصی در حل مشکلات کمک بگیرند.
وی با اشاره به اینکه فرمانداران برای حل مشکلات باید از قدرت تفکر و خلاقیت استفاده کنند، ابراز کرد: اصلاح الگوی کشت شهرستان با مشورت جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات یکی از اولویت های فرمانداران باشد.
استاندار فارس تاکید کرد: مسئله آبخیزداری باید یکی از مطالبات جدی همه فرمانداران این استان باشد.
ایمانیه؛ با بیان اینکه جنگ آینده جهان در خصوص آب خواهد بود، از فرمانداران خواست تا در مدیریت کانال های آب کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب ورود کنند.
این مقام مسئول بیان کرد:توسعه احداث گلخانه ها، اجرای آبیاری تحت فشار، اصلاح الگوی بذر و اصلاح ژنتیک دام از دیگر مواردی است باید فرمانداران ورود پیدا کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه باید از سرمایه گذارهای سالم محکم دفاع کنیم، گفت: استانداری ،سازمان بازرسی و قوه قضاییه محکم در کنار خدمت گذاران مردم و خصوصا سرمایه گذاران سالم هستند.

سهم ۱۰ درصد فارس در اجرای سامانه های نوین آبیاری کشور
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز با تاکید بر اینکه فارس در اجرای سامانه های نوین آبیاری جزو استان های پیشرو است، گفت: ۱۰ درصد از سامانه های نوین آبیاری کشور در این استان اجرا شده است.
فریبرز عباسی ابراز کرد: تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون هکتار از اراضی آبی کشور یعنی حدود ۳۴ درصد از کل اراضی به انواع سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.
به گفته وی؛ در کنار توسعه سامانه های نوین آبیاری، بالغ بر یک میلیون هکتار تجهیز و نوسازی شبکه ها و روش های مدرن آبیاری اجرا شده است.
عباسی با بیان اینکه رویکردی که در طرح های آب و خاکی داریم ارتقا کیفی در کنار توسعه کمی است، تصریح کرد: در این راستا یکی از برنامه های اصلی که در یک سال اخیر به صورت جدی دنبال شد، توسعه روش های آبیاری با راندمان بالا مثل انواع روش های موضعی، ماشین های آبیاری و سایر روش ها است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی؛ از پیش بینی تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی قنوات نیز سخن گفت و افزود: در بحث قنوات اعتباری بیش از سه برابر اعتبار سال گذشته برای استان فارس در نظر گرفته شده است.
عباسی اظهار کرد: استان فارس یکی از استان های موثر در تولید و امنیت غذایی کشور است، شهرستان اقلید نیز ظرفیت و پتانسیل های خوبی را برای تولید و افزایش تولید دارد، اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با تلاش و زحمات همه اثربخشی این اقدامات بیشترشود.

قاطعانه از سرمایه گذاری سالم حمایت می شود
رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور نیز در این آئین گفت: در حمایت قاطع از سرمایه گذاری سالم در همه بخش ها خصوصاً بخش کشاورزی مصمم هستیم.
قاضی کاظم اکرمی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذار سالم سرباز خط مقدم است، اظهار کرد: خصوصا در بخش کشاورزی که اشراف کامل دارید اگر خدای ناکرده اتفاق بیفتد، مال، سرمایه و آبروی فرد در خطر است.
بازرس کل استان فارس با بیان اینکه وظیفه شرعی و قانونی داریم که از سرمایه گذار و سرمایه گذاری سالم حمایت کنیم، افزود: ما در کنار شما هستیم شما از سرمایه گذاری حمایت کنید و مطمئن باشید که بنده و همکارانم و دستگاه قضایی محکم در کنار شما ایستاده اند.
اکرمی تصریح کرد: ما وظیفه داریم پشتیبان عزیزانی باشیم که با تلاش، سرمایه خود را در جهت رشد و تعالی این کشور هزینه می کنند.
رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد:در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری،رئیس قوه قضاییه و هم در اجرای سیاست ها و دستورهای رئیس سازمان بازرسی کل کشور مصمم هستیم که از سرمایه گذاری سالم حمایت کنیم و این کار را می‌کنیم.

ثبت دیدگاه