• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در اقلید افتتاح شد

  • 02 تیر 1401 - 16:13
یک واحد گلخانه سبزی و صیفی در اقلید افتتاح شد

یک واحد گلخانه سبزی و صیفی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در روستای شهر آشوب از توابع بخش حسن آباد شهرستان اقلید روز پنج شنبه دوم تیرماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس روز پنجشنبه در حاشیه سفر معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان اقلید و افتتاح گلخانه سبزی و صیفی گفت: برای راه اندازی این گلخانه سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی انجام شده است.
مجتبی دهقان پور با اشاره به اینکه این گلخانه سبزی و صیفی سالیانه ظرفیت تولید بیش از  ۴۵۰ تن محصولات گلخانه ای را دارد، اظهار کرد: احداث این طرح از سال ۱۳۹۹ آغاز شد که تاکنون ۷۶ میلیارد ریال از ۱۲۶ میلیارد ریال تسهیلات مصوب از محل صندوق توسعه ملی به مجری طرح پرداخت شده است.
دهقان پور با بیان اینکه این گلخانه در حال حاضر به کشت فلفل دلمه ای اختصاص دارد، ابراز کرد: این گلخانه برای ۲۲ نفر به صورت دائم و برای ۴۴ نفر به صورت فصلی اشتغالزایی می کند که به نوبه ی خود بسیار با اهمیت و حائز توجه خواهد بود.
به گفته وی؛ فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان اقلید از طرح های مختلف بخش کشاورزی خصوصا طرح آبیاری نوین کلاسیک ثابت در روستای دهنو بخش سده به مساحت ۲۱۵ هکتار و طرح آبیاری تلفیقی نواری و بارانی در سطح ۲۵ هکتار در روستای شهرآشوب نیز بازدید کرد.
شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

ثبت دیدگاه