• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

تولید ۲۰۰ کیلوگرم خاویار در مزرعه استهبان

  • 24 خرداد 1401 - 8:55
تولید ۲۰۰ کیلوگرم خاویار در مزرعه استهبان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از استحصال ۲۰۰ کیلوگرم خاویار از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان استهبان خبر داد و گفت: فرآیند استحصال در چهار مرحله از ابتدای امسال تا کنون انجام شده است. 

علی فلاحی سه‌شنبه ۲۴ خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر خاویار ۲۷۰۰ کیلوگرم گوشت ماهی نیز در این فرآیند بدست آمده است، عنوان کرد: این محصولات شیلاتی از تعداد ۲۳۷ قطعه ماهی سیبری و چهار قطعه فیل ماهی پرورشی بدست آمده است. 

او با اشاره به مولد سازی ۴ هزار قطعه از ماهیان خاویاری در مزرعه مذکور اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۷۰۰ قطعه ماهی خاویاری به مرحله استحصال برسد و به تولید بیش از هزار کیلوگرم خاویار از این مزرعه برسیم. 

به گفته فلاحی؛ ماهیان خاویاری پس از سه سال نگهداری به منظور تعیین جنسیت و تعیین مراحل اوولاسیون مورد آزمایش‌های سونوگرافی قرار می‌گیرند. 

او افزود: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استهبان یکی از مزارع موفق کشور است که ماهیان خاویاری از گونه‌های سیبری، فیل ماهی، چالباش، ازون برون و هیبرید زایا در آن پرورش داده می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس اضافه کرد: این استان با تولید ۱۵۰ تن گوشت ماهی خاویاری و ۸۵۰ کیلوگرم خاویار در سال ۱۴۰۰ از سه مرکز پرورش ماهیان خاویاری مقام اول در بین استان‌های غیر ساحلی را دارد.

ثبت دیدگاه