• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

آغاز برداشت سیب زمینی در شهرستان کازرون

  • 25 اردیبهشت 1401 - 12:27
آغاز برداشت سیب زمینی در شهرستان کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: در سال زراعی جاری۱۰۰ هکتار از مزارع  این شهرستان به کشت سیب زمینی اختصاص یافته است که بطور میانگین از هر هکتار ۲۵ تن سیب زمینی برداشت خواهد شد.

حمید رشیدی با اشاره به اینکه کشت سیب ‌زمینی در این شهرستان اوایل دی ماه از سوی بهره‌ برداران آغاز شده و برداشت محصول تا اوایل خرداد ماه ادامه دارد گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۵۰۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازارها شود. 

مدیرجهاد کشاورزی کازرون با بیان اینکه بخش جره و بالاده این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی را به خود اختصاص داده است، افزود: عمده رقم کشت شده در شهرستان از نوع آریندا می‌باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است.

رشیدی در ادامه با تأکید بر اینکه استفاده از سیستم ‌های آبیاری تحت فشار و تجهیز مزارع به سامانه‌ های نوین آبیاری، راهی مؤثر برای مدیریت بهینه مصرف آب و ضامنی برای تحول و پیشرفت در بخش کشاورزی است،اظهار داشت: ۱۰۰ در صد سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان کازرون دارای سیستم آبیاری قطره‌ای است.

رشیدی اضافه کرد: کشت سیب‌زمینی در این شهرستان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، فرصت اشتغال خوبی برای کارگران است زیرا عملیات برداشت این محصول در هر هکتار سیب‌زمینی به فعالیت ۳۰ کارگر در هر روز کاری نیاز دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شیراز واقع شده است.

ثبت دیدگاه