• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

خشکسالی ۱۰۰ درصد مزارع گندم دیم کازرون را نابود کرد

  • 09 اردیبهشت 1401 - 15:21
خشکسالی ۱۰۰ درصد مزارع گندم دیم کازرون را نابود کرد

مدیر جهاد کشاورزی کازرون گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی، مزارع گندم دیم این شهرستان دچار خسارت ۸۰ تا۱۰۰ درصدی شده است.

حمید رشیدی پنج‌شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم دیم اختصاص دارد، اظهار کرد: از این میزان اراضی ۲۶هزار هکتار آن به سبب کاهش بارش باران از بین رفته است و در مابقی اراضی دیم بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار گندم برداشت می‌شود.

او با اشاره به اینکه برداشت گندم در شهرستان کازرون از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت گندم دیم در این شهرستان در سال زراعی جاری ۲۰۰۰تن باشد که نسبت به سال قبل حدود ۸۵ درصد کاهش خواهد داشت.

رشیدی با تاکید بر اینکه خشکسالی یک رویداد جوی است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد، عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند با تصمیم گیری صحیح مدیریتی از جمله بیمه خشکسالی، استفاده از ارقام مقاوم به خشکی و خاکورزی مناسب میزان خسارت وارده را کاهش دهند.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون بیان کرد: کاشت و برداشت محصول گندم دیم یکی از ظرفیت‌های این شهرستان است و این شهرستان قطب اصلی تولید بذر گندم فارس به شمار می‌آید.

ثبت دیدگاه