• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

تولید ۸۵۰ کیلوگرم خاویار در فارس

  • 04 اسفند 1400 - 16:41
تولید ۸۵۰ کیلوگرم خاویار در فارس

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس از استحصال بالغ بر ۸۵۰ کیلوگرم خاویار به ارزش ۱.۵ میلیون دلار در سال جاری در استان فارس خبر داد.

علی فلاحی سه‌شنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران گفت: فارس رتبه اول تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری در بین استان غیرساحلی را دارد.

او با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ تن گوشت خاویار در فارس تولید شده است، عنوان کرد: انواع ماهیان خاویاری در این استان عمدتا شامل گونه‌های فیل ماهی، استرلیاد، سیبری و ازون برون است.

به گفته فلاحی؛ در استان فارس سه مرکز پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۷.۵ تن گوشت و ۳.۸ تن خاویار فعالیت می کند.

مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین با اشاره به اینکه مکانیزه ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویاری کشور در این استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مزرعه مجهز به دستگاه سونوگرافی برای تعیین جنسیت ماهیان پرورشی است.

او همچنین از اقدامات اقدمات انجام شده به منظور کاهش تلفات و افزایش تولید از طریق افزایش سطح ایمنی زیستی نیز سخن گفت و افزود: این اقدامات شامل اجرای برنامه ه‌ای مدیریت بهداشتی براساس استاندارد HACCP و استفاده از تقویت کننده سیستم ایمنی زیستی در جیره غذایی ماهیان در مزرعه به وسیله بهبود اقدامات مدیریتی است.

مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: خاویار استحصال شده و گوشت خاویار به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و به روسیه صادر شده است.

ثبت دیدگاه