• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

کشاورزان متخلف را به محاکم قضایی پاسارگاد ارجاع داده‌ایم

  • 11 تیر 1400 - 8:23
کشاورزان متخلف را به محاکم قضایی پاسارگاد ارجاع داده‌ایم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد گفت: ۱۷ نفر از کشاورزان شهرستان که اقدام به آتش زدن کاه و کلش و بقایایی گیاهی اراضی کشاورزی خود کرده بودند را به محاکم قضایی ارجاع داده‌ایم.

علی اکبر کشاورزی با اظهار تاسف از اینکه طی چند سال گذشته شاهد آتش‌سوزی کاه و کلش ناشی از برداشت محصولات کشاورزی در بعضی از مناطق شهرستان هستیم که این آتش‌سوزی باعث آلودگی هوا و مزاحمت برای شهروندان شده است، عنوان کرد: آتش زدن کاه و کلش جرم محسوب می‌شود و افراد متخلفی که اقدام به این عمل کنند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، او بیان کرد: با توجه به ماده ۲۰ قانون هوای پاک اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش جرم محرز بوده و از همه کشاورزان درخواست داریم این اقدام را انجام ندهند، در غیر این صورت اداره‌حفاظت محیط‌زیست در راستای ایفای وظیفه قانونی خود حتماً با متخلفانی که مبادرت به این عمل کنند نسبت به معرفی آنان به محاکم قضایی اقدام خواهد کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاسارگاد خاطرنشان کرد: در همین راستا تعداد ۱۷ نفر از کشاورز ان شناسایی و به منظور سیر مراحل قانونی در محاکم قضایی پرونده تشکیل شده است.

کشاورزی عنوان کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی جرائم نقدی و حبس تا یک‌ساله برای افرادی که اقدام به آتش‌سوزی کاه و کلش می‌کنند پیش‌بینی‌شده است.

ثبت دیدگاه