• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

برنامه ریزی برای تولید محصولات ارگانیک صادرات محور

  • 24 خرداد 1400 - 16:59
برنامه ریزی برای تولید محصولات ارگانیک صادرات محور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استهبان گفت: یکی از برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش مشکلات کشاورزان، تولید محصولات ارگانیک صادرات محور است.
‌محمد مهدی برومندی افزود: تولید نهال سالم، گواهی شده و عاری از ویروس از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.
وی ادامه داد: برای ایجاد ۳۷ باغ مادری در کشور آگهی عمومی منتشر شده است تا با مشارکت بخش خصوصی و عمومی مسئله نهال در کشور حل شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه انجیر استهبان یک محصول بسیار مهم، استراتژیک، ارزآور و اشتغال زا است افزود: باید با استفاده از آخرین راهکار‌های علمی برای حفظ و احیای باغ‌های انجیر اقدام کرد که در این زمینه تلاش‌های خوبی در مراکز تحقیقاتی انجام شده است.
به گفته برومندی، اعتبارات بخش باغبانی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با پارسال بیش از ۲۵۰ درصد رشد داشته که با افزایش این اعتبارات برنامه‌های بهتری برای توسعه باغبانی کشور و استان فارس به عنوان استان پیشرو در این زمینه خواهیم داشت.
وی گفت: در بودجه سال جاری هشت هزار میلیارد تومان یارانه تسهیلات کشاورزی دیده شده است که در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه بخش کشاورزی از جمله ایجاد سایبان استفاده می‌شود.
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان فارس در شمار استان‌های گرفتار خشکسالی قرار دارد، اظهار کرد: انتظار داریم که با مساعدت وزارت کشور و مدیریت بحران استانداری در زمینه اقتصادی به باغداران خسارت دیده از خشکسالی کمک شود تا علاوه بر حفظ تولید به توسعه پایدار به خصوص در زمینه محصول بسیار مهم و استراتژیک انجیر دست یابیم.

ثبت دیدگاه