• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

امام جمعه انار: آیت‌الله موسوی اردبیلی از پیشگامان انقلاب اسلامی بود

  • 05 آذر 1395 - 21:40
امام جمعه انار: آیت‌الله موسوی اردبیلی از پیشگامان انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام منتظری امام جمعه شهرستان انار با تجلیل از خدمات ارزنده آیت‌الله موسوی اردبیلی و حجت الاسلام والمسلمین شیخ عباس پور محمدی که به تازگی دارفانی را وداع گفته‌اند، گفت : مرحوم ایت الله موسوی اردبیلی از پیشگامان انقلاب اسلامی ویکی از یاران نزدیک امام خمینی (قدس سره) بود که سالها در قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران خدمت کردند.

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه پنجم آذر افزود: حجت الاسلام  والمسلمین پور محمدی روحانی مبارز ،پارسا و مردمی بود که سراسر زندگیشان به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش و خدمت همراه با اخلاص و سلامت نفس و بی اعتنایی به جلوه های مادی بود .

وی با گرامیداشت چهلمین روز در گذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیخ رضا خانی گفت :این روحانی انقلابی و شجاع نمونه ای از عالمان دینی بودند که در راه تبلیغ و ترویج مکتب تشیع با تمام وجود تلاش میکرد.

حجت الاسلام منتظری امام با تسلیت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم علی ابن موسی  الرضا به شیوه های تربیتی و اصلاحی پیامبر اسلام و ائمه معصومین اشاره نمود و گفت:  بشارت و یاداوری نعمت ها و تشویق مردم به کارهای نیک و انذار مردم از عذاب الهی نسبت به گناهان و معصیتها  از  جمله شیوه های تربیتی معصومین (ع) بوده است .

امام جمعه شهرستان انار با دعوت مردم به یادواره ۱۲۰ شهید شهرستان انار، شهیدان  گمنام ومدافع حرم افزود: امروز عزت ، استقلال و اقتدار ملت ایران به برکت خون شهیدان است.

حجت الاسلام منتظری با محکومیت حادثه تروریستی شهر حله عراق و شهادت جمعی از زائران حسینی گفت:گرچه این مصیبت برای ملت ایران تلخ است و این اقدام وحشیانه نشانگر عمق درماندگی یزیدیان زمان است ولی به طور قطع خون به ناحق ریخته این زائران دلباخته امام حسین (ع) ریشه ظلم و ستم را خواهد کند و عزم و اراده امت اسلامی را در مبارزه با ستمگران تکفیری مصمم تر خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان انار با تشکر از حضور بسیجیان فداکار در مراسم نماز جمعه گفت:بسیجیانی که با اهداف والای الهی وبا روحیه ی خستگی ناپذیر در تمامی عرصه های نظامی ، سیاسی علمی ، اقتصادی و هنری حضور دارند نمونه ونشانه ای از ملت بزرگ ایران میباشد.

وی افزود: تفکر بسیجی ضامن حفظ و حیات انقلاب اسلامی است و دشمن به همین جهت دائما نهاد مقدس بسیج را مورد حمله قرار داده و بسیجیان را متهم به افراطی گری و تند روی مینماید.

حجت الاسلام منتظری وقف را از سنت های حسنه اسلامی دانست و گفت : بسیاری از دستورات قران کریم مانند  انفاقات و صدقات، تعاون و همکاری در کار های نیک ، تالیف قلوب و کمک به خویشاوندان ، یتیمان ، بینوایان ودرماندگان در قالب سنت حسنه وقف امکان پذیر است.

وی افزود:دین اسلام در راستای دوراندیشی و توجه به نیازهای آینده مسلمانان در بخشهای مختلف زندگی سنت حسنه وقف را بنا نهاده و در واقع وقف یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه باقیات صالحات است.

ثبت دیدگاه