• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

آیت الله موسوی اردبیلی درگذشت

  • 03 آذر 1395 - 13:15
آیت الله موسوی اردبیلی درگذشت

آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی که چند روزی است در بیمارستان لاله تهران بستری شده است،‌ امروز چهارشنبه سوم آذر در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 به گزارش ایرنا، آیت الله موسوی اردبیلی از روز دوشنبه هفته جاری به دلیل عارضه قلبی و گوارشی در بیمارستان لاله تهران بستری شده و امروز پس از سکته مجدد قلبی و وخامت حال، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

رضا پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر درگذشت آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی را تایید کرد.

آیت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، متولد سال ۱۳۰۴ در اردبیل است که پس از شهادت آیت الله بهشتی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ به ریاست دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور رسید.

وی از بامداد روز دوشنبه به علت عارضه گوارشی و با حالت شوک و عفونت از قم به بیمارستان لاله در تهران منتقل شده بود.

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع تقلید شیعیان در قم و رئیس دیوان عالی کشور و رئیس شورای عالی قضایی در دهه ۶۰ شمسی بود.

موسوی اردبیلی از چهره‌های شاخص انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ بود که از پیش از انقلاب به حکم امام خمینی (ره) به عضویت شورای انقلاب در آمد.

وی به همراه آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله بهشتی و محمدجواد باهنر حزب جمهوری اسلامی را بنیان گذاشت.

آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی پس از رحلت امام خمینی (ره) از مسئولیت‌های سیاسی و قضایی کناره گرفت و برای تدریس و فعالیت های مذهبی به قم رفت و از جمله دانشگاه مفید قم را تاسیس کرد.

ثبت دیدگاه