• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

برگزاری جلسه آموزشی آسیب‌های اجتماعی در جوادیه فلاح

  • 17 آبان 1395 - 16:43
برگزاری جلسه آموزشی آسیب‌های اجتماعی در جوادیه فلاح

به گزارش سایت جوادیه فلاح، جلسه آموزشی خانوادگی، پیرامون آسیب های اجتماعی صبح امروز دوشنبه۱۷ آبانماه با حضور سرهنگ پاسدار حسن نظری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان و با حضور محمدی مدیر آموزش و پرورش نوق و تعداد بسیاری از خانواده ها در مهدیه صاحب الزمان(عج) گلزار شهدای جوادیه فلاح.الهیه و دبیرستان پسرانه قمر بنی هاشم برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی،سرهنگ نظری گفت: ماهواره امروز قلب خیلی از خانواده هارا نشانه گرفته و از این طریق راه نابود کردن خانواده ها رادارد،باسست شدن بنیان خانواده خیلی از مسائل و ناهنجاری ها را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: امروزه تهدیدات اجتماعی،حول ۳ محور ماهواره، بدحجابی و اعتیاد به مواد صنعتی و سنتی قرار گرفته که به دنبال آن اثرات مخرب و ویرانگر این سه محور برکسی پوشیده نیست.

معاون اجتمایی پلیس رفسنجان در ادامه گفت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،بایستی خانواده ها جایگاه رفیع خود را در جامعه بدست بیاورند زیرا محور و اساس خانواده،پدر و مادر هستند و مهمترین وظیفه آنها تربیت و پرورش فرزندان است.

سرهنگ نظری در ادامه جلسه در خصوص آسیب های اجتماعی از نوع اعتیاد اشاره کردند و بیان نمودند که وقتی آسیب های اجتماعی در انواع مختلف خود را نشان می دهند باید شاهد بروز اعتیاد به عنوان یکی از این پیامدها باشیم چون اعتیاد و مواد مخدر موضوعی نیست که بتوان تک بعدی به آن نگاه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان مضرات شبکه های اجتماعی ومجازی گفت:آموزش و پرورش درباره شیوه های تربیتی،دوستی،ارتباط با افراد،شبکه های مجازی و سایر مهارت ها باید جلسات زیادی هم برای اولیاء و هم برای دانش آموزان تشکیل دهد و از کارشناسان مجرب در اینگونه جوامع استفاده شود.

این کارشناس پلیس، آغاز آموزش را از مهد کودک ها و پیش دبستانی ها و برخورد مناسب با افرادی که دچار آسیب شدند و دادن امید به نوجوانان و جوانان عنوان کرد که بایستی مورد توجه خانواده ها و مسئولین باشد.

لازم بذکر است نظیر این جلسه، جلساتی با حضور خانم شریفی در دبیرستان دخترانه بی بی کوچک فلاح و دبیرستان دخترانه شهدای جوادیه فلاح برگزار گردید.

سرهنگ نظری قبل از حضور در جلسه در حرم مطهر تنها شهیدگمنام نوق و شهدای جوادیه.الهیه حضور یافت و ضمن ادای احترام از حرم مطهر بازدید نمودند.

گزارش تصویری این مراسم را در ادامه مشاهده میکنید.

ثبت دیدگاه