• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

حذف سقف سنی بیمه کشاورزان در انتظار تأیید شورای نگهبان

  • 08 آبان 1395 - 11:06
حذف سقف سنی بیمه کشاورزان در انتظار تأیید شورای نگهبان

محمدرضا رستمیU مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اصلاح یکی از احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مجلس پیرامون بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد: این اصلاحات که اعمال سقف سنی از این جمله است باید به شورای نگهبان ارسال شود.

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در این اصلاحیه دولت مکلف شده است تمام بیمه شدگان روستایی را که به ۷۰سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضای آنان و برخورداری از سابقه پرداخت حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق بازنشسته و متناسب با سنوات حق بیمه، مستمری پرداخت کند.

وی افزود: همچنین در مجلس مصوب شد که شرط سنی برای عضویت بیمه گذاران جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تعیین شود که حداکثر ۵۰ سال است.

رستمی ادامه داد: از اشکالات وارد شده بار مالی آن بود که اکنون دیده شده است و هر زمان شورای نگهبان آن را تصویب کند و ابلاغ شود قابلیت اجرا پیدا می کند.

رستمی پیش از این به برخی چالش های پیش روی صندوق اشاره و اظهار کرده بود: مهمترین چالش ما پارامترهای بازنشستگی و عضویت هستند و باید اصلاحات پارامتریک صورت پذیرد. اکنون سقف سنی برای عضویت نداریم و ما را دچار مشکل کرده است.

ثبت دیدگاه