• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

بین فرزندان تبعیض و تفاوت قائل نشوید

  • 18 مهر 1395 - 8:36
بین فرزندان تبعیض و تفاوت قائل نشوید

روزجهانی کودک ۲۱-۱۵مهرماه بر کلیه کودکان جهان مبارک باد

کودک، موهبتی الهی است که خود منشأ نعمت‌های بی‌شمار دیگر است. وجود کودک در خانه، فضای آن را از برکت و مهر و مودت لبریز می‌کند. فرزند پاره تن والدین و گلی از گل‌های بهشت است.

حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: «فرزند شما در هفت سال اول، برگ خوشبویی بر ساقه درخت وجودتان است».

کودک یعنی نشاط، زندگی، عشق و امید. او گلی است که به امانت به دست پدر و مادر سپرده شده تا در راه تکامل و پرورش او بکوشند، به منزل مقصودش برسانند و زمینه‌های رشد و بالندگی او را فراهم آورند. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرموده است: «فرزند شایسته، گلی است از گل‌های بهشت».

پس با این اوصاف از وظایف اخلاقی پدران و مادران این است که بکوشند بین کودکان خویش بر اساس عدالت رفتار کنند. آن‌ها هیچ‌گاه نباید پسر را بر دختر، یا به عکس و یا فرزندی را بر فرزندان دیگر مقدم بدارند یا نزد بچه‌ها، یکی را بیش از همه مورد حمایت و محبت قرار دهند.اگر هدیه‌ای می‌آورند، برای همه بیاورند و اگر می‌بوسند، تمام بچه‌ها را ببوسند و اگر بین آن‌ها تفاوت بگذارند، مشخص است که خود پدر و مادر هم از میوه تلخ این تبعیض‌ها بی‌بهره نمی‌مانند و اعتماد و اطمینان بچه‌ها از آنان گرفته می‌شود.

افزون بر این والدین با این عمل، آتش حسد، کینه و دشمنی را در بین کودکان شعله ور می‌سازند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در این باره چنین می‌فرماید: «از خدا بترسید و بین فرزندانتان با عدالت رفتار کنید؛‌‌ همان گونه که دوست دارید به شما نیکی کنند».

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان انار

ثبت دیدگاه