• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

حسن روحانی: مدرسه جای خرافات نیست/ جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان، یک نوع خشونت است

  • 03 مهر 1395 - 12:10
حسن روحانی: مدرسه جای خرافات نیست/ جلوگیری از تحصیل دانش‌آموزان، یک نوع خشونت است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در آیین گشایش مدارس و آغاز سال تحصیلی جدیدگفت که مدرسه نباید محیط اوهام و خرافات باشد.

وی افزود: مدرسه نباید محیط خشونت باشد، بلکه کلاس درس باید کلاس احترام باشد؛ چرا که کودکان و نوجوانان و جوانان ما باید از روز اول زندگی در خانه و خانواده و سپس در مدرسه و بعد در جامعه شاهد احترام به شخصیت خود باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه خشونت تنها جنگ و ترور نیست، اظهار کرد: بی احترامی به یکدیگر، نبود اخلاق برادری و خواهری و دوستانه نیز نوعی خشونت است. محروم کردن نوجوانان از تحصیل و مدرسه و وادار کردن کودکان و نوجوانان به کار پر زحمت، رفتار خارج از چارچوب اخلاقی و اسلامی در داخل خانه نسبت به کودکان و نوجوانان نیز از انواع دیگر خشونت محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم مبارزه با خشونت، پرسش مهر امسال را مطرح کرد و گفت: باید ببینیم خشونت و بی اخلاقی از کجا آغاز می شود و چگونه عده ای خشونت را می آموزند و برای مبارزه با خشونت باید چه کنیم و چه راه هایی وجود دارد که کشور، جامعه، منطقه و جهان از خشنونت آسوده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه محیط کلاس درس باید محیط طرح پرسش باشد، اظهار کرد: درخواست من از دانش آموزان این است که محیط کلاس آن‌ها محیط طرح پرسش باشد و آن‌ها هرگز از سوال کردن نه شرمنده شوند و نه بهراسند.

وی با بیان اینکه «طرح سوال درست و دریافت پاسخ صحیح کشور را به پیشرفت می‌رساند»، از معلمان خواست که به دانش آموزان اجازه دهند در محیط کلاس سوال‌های خود را مطرح و آزادی را به خوبی احساس کنند.

روحانی ادامه داد: معلمان اجازه دهند که محیط کلاس درس دانش آموزان محیط مهربانی باشد و رفتار دانش آموزان با معلمین و رفتار معلمین و مدیران با دانش آموزان رفتار محبت و رحمت باشد.

وی با تاکید بر اهمیت انجام کار گروهی در مدارس از معلمان خواست که در کلاس‌ها فضای لازم برای انجام کار تیمی را ایجاد نمایند.

ثبت دیدگاه