• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

آغاز سرشماری اینترنتی جمعیت در انار از سوم مهر همزمان با سراسر کشور

  • 22 شهریور 1395 - 20:28
آغاز سرشماری اینترنتی جمعیت در انار از سوم مهر همزمان با سراسر کشور

سرشماری عمومی جمعیت امسال علاوه بر شیوه کاغذی، برای نخستین بار به صورت اینترنتی نیز انجام می‌شود. کسانی که خود از طریق اینترنت آمار جمعیتی خانواده خود را اعلام کنند به قید قرعه جایزه دریافت می‌کنند.

سید ضیاء طباطبایی فرماندار و رئیس ستاد سرشماری انار در جلسه شورای اداری گفت که سرشماری از سوم مهر ۱۳۹۵ آغاز می‌شود و تا ۲۴ مهر ادامه دارد.

وی افزود: باتوجه به دستور جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور کلیه نهادهای عمومی و دولتی به همکاری برای اجرای دقیق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در مهرماه مکلف شدند و از ادارات انار خواستند تا در این خصوص نهایت همکاری و تعامل را با ستاد داشته باشند.

طباطبایی گفت: در روش اینترنتی ، خانوارها می توانند با مراجعه به سایت سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را در سامانه ثبت کنند.

رییس ستاد سرشماری انار ادامه داد: چنان چه خانوارها، فرم سرشماری را به صورت اینترنتی پر کنند، هنگام مراجعه مامور سرشماری کافی است کد آماری خود را که بعد از تکمیل فرم اینترنتی از سیستم سامانه دریافت کردند، به مامور سرشماری ارایه دهند که در این صورت نیازی به پر کردن فرم توسط مامور نخواهد بود.

طباطبائی تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی شده از ۳مهرماه آماده برگزاری هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی در سطح شهرستان هستیم.

فرماندار اناریادآور شد: کسانی که به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵شرکت کنند، به قید قرعه از جوایز ارزنده مرکز آمار ایران نیز بهره مند می شوند و تاکید سازمان مدیریت و مرکز آمار ایران نیز بر ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری توسط خانواده‌هاست.

وی همچنین از ادارات خواستند تا ضمن نصب شعارها و اطلاعیه های سرشماری در ورودی اداره در مکاتبات اداری نیز از شعارهای سرشماری استفاده نمایند و همچنین کارمندان از سوم مهرماه با ورود در این سامانه اطلاعات خود را ثبت نمایند.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال قرار است بصورت کاملا الکترونیک ودر ۲مرحله انجام شود
مرحله اول بصورت اینترنتی که از ۳ لغایت ۲۴ مهرماه انجام خواهد شد وخانوارهایی که در این سرشماری شرکت می کنند با مراجعه به آدرس www.sarshomari95.ir نسبت به تکمیل فرمهای مربوطه اقدام وضمن دریافت کد رهگیری در قرعه کشی مرکز آمار ایران شرکت نموده واز جوایز نفیس مرکز بهره مند خواهند شد.
مرحله دوم که از ۲۵ مهرتا ۲۵ آبانماه  خواهد بود در این مرحله مامورین سرشماری با مراجعه به منازل  نسبت به اخذ اطلاعات با تبلت اقدام خواهند نمود.

ذکر این نکته لازم است که سرشماری کامل‌ترین و موثرترین شیوه برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز کشور و ویژگی‌های آن محسوب می‌شود چرا که همه آحاد ملت را تحت پوشش قرار می‌دهد. در واقع سرشماری یک طرح آمارگیری جامع است که اطلاعات تک تک افراد جمعآوری میشود و شناخت دقیق تعداد افراد جامعه و ویژگی‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی آن‌ها را فراهم می­کند که برای برنامه‏ریزان کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران در سال ۱۳۳۵ توسط اداره آمار عمومی وابسته به وزارت کشور انجام شد. در سال ۱۳۴۴ اداره آمار عمومی از وزارت کشور جدا و مرکز آمار ایران تاسیس شد. در سالهای شکل‏گیری مرکز آمار ایران، قانون این نهاد را موظف کرد که هر ۱۰ سال یکبار سرشماری عمومی نفوس و مسکن را اجرا کند.

به دنبال تصویب این قانون مرکز آمار ایران از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۸۵ هر ۱۰ سال یکبار یک سرشماری اجرا کرد.  در دهه ۸۰ کشور شاهد تحولات زیاد جمعیتی بود. در این راستا و همزمان با سومین سال از فعالیت دولت نهم، هیئت محترم وزیران وقت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ فاصله زمانی پنج سال یک بار را به تصویب رساند. به دنبال این مصوبه مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ را اجرا کرد و در حال حاضر نیز خود را برای اجرای یک سرشماری دیگر در سال ۱۳۹۵ آماده میکند.

ثبت دیدگاه