• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: جامعه همانقدر که به روضه نیاز دارد به کنسرت هم نیازمند است

  • 15 شهریور 1395 - 14:34
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: جامعه همانقدر که به روضه نیاز دارد به کنسرت هم نیازمند است

حجت‌الاسلام مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیاز به شادی دارد، افزود: من در جایی گفتم مردم همانقدر که نیاز به روضه دارند نیاز به کنسرت نیز دارند. بعضی‌ها بر این حرف من خرده گرفتند و من همچنان به این حرف معتقدم.

مازنی افزود: روزی مصروق خادم امام حسین (ع) به خدمت حضرت رفت و آن روز، روز عرفه بود. دید که امام و تمام اهل بیت روزه هستند و قرآن می‌خوانند. بعد به منزل امام حسن (ع) رفت و در آنجا دید که حضرت در حال تقسیم شیرینی است و به همه آن روز را تبریک می‌گوید.

حجت‌الاسلام مازنی گفت: مصروق که از این رفتار تعجب کرده بود، خدمت امام حسن (ع) رسید و درباره این دو نوع رفتار سوال کرد. امام فرمودند: ما امام همه مردم هستیم و نباید شهروندان را درجه یک و درجه دو کنیم. امروز روز عرفه است و برخی دوست دارند روزه باشند و برخی می‌خواهند جشن بگیرند. به همین دلیل من و برادرم به نوعی تقسیم کار کردیم

مازنی ادامه داد: اگر من گفتم ما هم به روضه‌خوانی نیاز داریم و هم به کنسرت براساس رفتاری است که از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آموخته‌ام و همین جا به همه کسانی که مدعی هستند می‌گویم که ما نباید از امامان خود جلوتر حرکت کنیم.

 

ثبت دیدگاه