• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

قطع سراسری برق در استان مازندران بر اثر طوفان

  • 12 شهریور 1395 - 13:11
قطع سراسری برق در استان مازندران بر اثر طوفان

قاسم شهابی ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران از قطع سراسری برق در این استان خبر داد و گفت: حجم خرابی‌های برق مازندران بر اثر طوفان بسیار زیاد است.

طوفان سهمگین با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در صبح آدینه ۱۲ شهریور ماه موجب شد خسارت شدیدی به شهرهای استان مازندران در روزهای پایانی تابستان وارد شود.

تا کنون هیچ گونه مصدومیت و یا کشته‌ای در پی این طوفان گزارش نشده است.

۵۷۳۴۴۵۹۱

قاسم شهابی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که بر اثر طوفان شدید و بارندگی پراکنده امروز صبح برق سراسر استان مازندران قطع شد، اظهار کرد: از ۴۱۰ خط اصلی، برق، ۲۱۰ خط قطع شده بود که بعد از یک ساعت برق ۱۱۰ خط اصلی که مشکل خاصی نداشتند، وصل شد.

وی افزود:  در حال حاضر نیز ۱۰۰ خط برق در استان مازندران‌ قطع  شده است.

شهابی تصریح کرد: از استان‌های همجوار برای کمک به بخش برق مازندران در استان حاضر شدند اما حجم خرابی بسیار زیاد است که در ساعت‌های آینده میزان خرابی‌ها اعلام می‌شود.

۵۷۳۴۴۵۹۴

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: میزان خسارت در این بخش بسیار زیاد و حدود چندین میلیارد است و مشخص نیست برق کل استان تا چه ساعتی برقرار می‌شود.

از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح بارش باران، رعد و برق شدید و طوفان تقریبا تمامی شهرهای مازندران را محاصره کرد.

این طوفان که به مدت قریب به یک ساعت و نیم به طول انجامید، خسارت‌های زیادی به منازل و واحدهای مسکونی، تاسیسات برق رسانی، آب رسانی وارد کرد و بارش بی‌وقفه باران موجب بروز آبگرفتگی در شهرهای استان مازندران شد.

۵۷۳۴۴۵۹۳

سرعت شدید وزش باد در شهرهای مازندران موجب از جای کنده شدن سقف بسیاری از منازل روستایی و شهری شد. تابلوهای تبلیغاتی صنوف و بازاریان نیز در این طوفان خسارت شدید دید.

در برخی شهرها بیمارستان‌ها دچار آبگرفتگی شد و نیز خسارت به تیرهای چراغ برق نیز در اکثر مناطق مازندران مشهود است. سقوط درخت بر روی تیرهای چراغ برق و خودروها نیز بر اثر طوفان به مازندران خسارت زد.

ثبت دیدگاه