• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

رونمایی از کتاب خاطرات حجتی کرمانی با حضور سیدحسن خمینی و مادرش

  • 15 مرداد 1395 - 15:04
رونمایی از کتاب خاطرات حجتی کرمانی با حضور سیدحسن خمینی و مادرش

عصر چهارشنبه (۱۳ مرداد ۹۵) مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی میزبان رونمایی از کتاب های «عشق و تلاش» و «حکومتی بر اساس اخلاق» مجموعه خاطرات حجج اسلام محمد جواد حجتی کرمانی و عبدالکریم بی آزار شیرازی بود.

در این مراسم سیدحسن خمینی و مادرش فاطمه طباطبایی  نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، مدیر روزنامه اطلاعات در این مراسم با اشاره به عدم تأیید صلاحیت سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید چنین اتفاقی می افتاد تا ما مراتب تسلیم و بی اعتنایی این بزرگوار به مظاهر را ببینیم. عده زیادی از نخبگان و علما حمایت کردند و آنچه اتفاق افتاد مقاومت در برابر این حمایت ها بود؛ تسلیم در برابر مشیت درسی بود که از این اتفاق گرفتیم.

دعایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من در جریان حیات مبارزاتی و سیاسی هرچه دارم از حجتی کرمانی دارم. ایشان نیز راه خود را مرهون شهید نواب صفوی می داند. حجتی کرمانی در روزهایی که هیچ امیدی به پیروزی نبود مردانگی و ایستادگی را تدریس می کرد.

حجت الاسلام  و المسلمین محمد جواد حجتی کرمانی نیز در این مراسم ضمن تشکر از حاضران، با بیان اینکه چون نمی خواهد داغ کند از روی نوشته می خواند، تأکید کرد: مسائل روز طوری است که هر آدم منصفی را داغ می کند. اما به قول اخوان ثالث، زمستان است/ سرها در گریبان است/ سلامت را نخواهند گفت پاسخ

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی در این مراسم با تأکید بر توجه امام خمینی (س) به مسائل اخلاقی، گفت: امام در ماه های آخر عمر خود خواسته بودند که کتاب سعدی را برای ایشان تهیه کنند. برای من جالب بود که بدانم چرا امام این کتاب را انتخاب کرده است. متوجه شدم که سعدی در گلستان راجع به سیرت پادشاهان و در کتاب بوستان راجع به جوانمردی و عدالت صحبت کرده است. من فکر می کنم که امام در صدد بودند حکومتی را بر اساس اخلاق بنیانگذاری کنند.

۷T3A9035 ۷T3A9036 ۷T3A9039 ۷T3A9060 ۷T3A9078 ۳۴_۷T3A8791

 

 

ثبت دیدگاه