• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

توضیحات تهیه‌کننده جُنگ شادی در انار از سنگ‌اندازی‌ها و پاسخ به انتقادات

  • 26 تیر 1395 - 22:10
توضیحات تهیه‌کننده جُنگ شادی در انار از سنگ‌اندازی‌ها و پاسخ به انتقادات

پورشریفی، یکی از تهیه‌کنندگان جُنگ شادی ۲۵ تیر در انار در متن از سنگ‌اندازی‌ها در برابر این جشن سخن گفته و به انتقادات نیز پاسخ داده است.

متن کامل این نامه که به انارپرس ارسال شده، به شرح زیر است:

با سلام و عرض ادب خدمت همشهریان عزیز؛
بعد از مرور انتقادات برای روشن شدن اذهان عمومی و جلوگیری از بروز سوءتفاهمات بیشتر، ذکر نکاتی در پاسخ به انتقادات را بر خود و گروه اجرایی واجب و لازم دانستیم.

۱- برگزاری این گونه مراسم مستلزم برنامه‌ریزی های زیاد و صرف هزینه‌های سنگین می‌باشد و برای اجرای سه ساعت برنامه گاها یک ماه زمان لازم است. بدیهی‌ است اجرای مراسمی به این شکل و با این حجم جمعیت بیننده، خالی از نقص و ایراد نمی‌باشد و به همین دلیل بنده به نمایندگی از تیم اجرایی بابت کمبودها از تمام بینندگان عذرخواهی می‌کنم و در برابر انتقادات به‌جا و دور از هرگونه غرض‌ورزی سر تسلیم فرود می‌آورم.

۲- از زمانی که قرار شد این برنامه در شهرستان انار برگزار شود با سنگ‌اندازی‌های متعدد و مخالفت‌های زیاد و گاها مایوس کننده‌ای روبرو شدیم، به گونه‌ای که یک بار مراسم لغو شد. در کنار این هجمه زیاد مخالفت‌ها از سوی برخی افراد، حمایت‌هایی هر چند اندک اما دلگرم کننده به ما کمک کرد تا با قدرت به کارمان ادامه بدهیم.

۳- در ابتدا قرار بر این بود که مراسم در سالن دانشگاه آزاد که از سیستم صوت و نور قابل قبولی برخوردار بود، برگزار گردد اما به علت ظرفیت بسیار محدود سالن، مجبور به افزایش قیمت بلیط‌ها شدیم که بعد از بررسی نظرات همشهریان عزیز تصمیم گرفتیم مراسم در سالن آزادگان برگزار شود تا قیمت بلیط‌ها کاهش یافته و افراد بیشتری بتوانند در این مراسم شرکت کنند. این را نیز باید بگویم که نرخ بلیط این برنامه‌ها در مقایسه با شهرهای دیگر مانند رفسنجان بسیار پایین‌تر بود.

۴- برگزاری مراسم در دانشگاه آزاد با ظرفیت حدود ۴۰۰ نفر در برابر سالن آزادگان که حدود ۱۵۰۰نفر ظرفیت داشت کار حفظ نظم و برگزاری مراسم به شکل مطلوب را به طور چشمگیری سخت کرد.

۵- اینکه دوستان گفته بودند افرادی بلیط ۵۰۰۰ تومانی داشتند اما در صندلی‌های جلو نشستند قطعا از ضعف تیم اجرایی ما بود اما نباید فراموش کنیم به جای متهم کردن دیگران بهتر است فرهنگ خودمان را بالا ببریم و یاد بگیریم قبل از این که دیگران ما را به حفظ نظم ملزم کنند خودمان نظم را حفظ کنیم و قطعا دوستان اگر قدری انصاف داشته باشند به ما حق خواهند داد که با توجه به حجم انبوه بینندگان، کمی بی‌نظمی طبیعی است هرچند همان مقدار کم نیز نباید به وجود می‌آمد.

۶- بعضی از دوستان اعتقاد داشتند به جز آقای گوران در این جشن برنامه خاصی وجود نداشت. در این مراسم آقای گوران بهترین مقلد صدا و بزرگترین شومن کشور حضور داشتند که در سراسر کشور و در شبکه‌های مختلف صداو سیما اجرای برنامه داشته‌اند و شخص بسیار حرفه‌ای و از لحاظ اجرا بی نظیر می‌باشند. آقای مسیح دهقانی هم با بیش از ۲۰۰ اجرای بزرگ در تهران و شهرستان‌های بزرگ از مجریان طراز اول و برجسته کشوری بودند که اجرای بسیار شاد و پر انرژی داشتند. آقای سهیل سلیمانی که لطف کردند و به صورت افتخاری و بدون دریافت هزینه در این مراسم شرکت کردند از جوانان بسیار خوش صدا و آینده‌دار کشور هستند که به علت اناری بودنشان افتخار حضور ایشان را داشتیم. آقای سروش جمشیدی نیز  از بازیگران سریال‌های طنز تلویزیونی هستند که با کارگردان بزرگی همچون مهران مدیری تجربه کاری زیادی دارند و برنامه دورهمی ایشان در حال حاضر از شبکه نسیم در حال پخش است. حضور ایشان در کارهای آقای مدیری نشان از توانایی‌های بالای آقای جمشیدی دارد.

۷- قطعا به این امر واقف بودیم که سیستم صوت موجود برای مراسم در سطح خیلی حرفه‌ای نبود و از این بابت نیز از همشهریان عزیز مجددا عذرخواهی می‌کنیم اما با توجه به هزینه این مراسم و قیمت پایین بلیط ها و عدم حمایت مالی امکان استفاده از سیستم صوت حرفه ای که هزینه بسیار بالایی داشت فراهم نبود و به همین دلیل مجددا از حضور همشهریان عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

۸- برخی از دوستان به اجرای آقای جمشیدی انتقاد داشتند که باید خدمت دوستان عزیز عرض کنیم شکل اجرای هنرمندان در این گونه مراسم در تمام کشور به همین شکل می‌باشد و دلیل حضور بازیگران صرفا آشنایی هر چه بیشتر از سابقه این عزیزان است. شما اگر مراسماتی که با حضور بازیگران انجام شده را با دقت دنبال کنید خواهید دید که شکل اجرای برنامه‌های بازیگران به همین صورت می‌باشد.

۹- در این مراسم به علت مصادف بودن با هفته بهزیستی تعدادی از افراد تحت پوشش این سازمان به صورت رایگان حضور داشتند که از آقای پوداتات رییس سازمان بهزیستی انار به علت فراهم نمودن زمینه حضور این عزیزان کمال تشکر را داریم.

۱۰- در جواب دوستی که فرموده بودند پول‌های این جشن را چه کسانی خوردند باید عرض کنم این جشن با حدود ۱۱ میلیون تومان ضرر برای برگزار کنندگان به اتمام رسید و هیچ‌کس برای خنده و شادی مردم کیسه‌ای ندوخته بود. البته قبل از اجرای مراسم به ما در این باره و کم لطفی دوستان تذکر داده بودند. هیچ کدام از خیرین علیرغم کمک‌های زیاد به مساجد و … حتی یک ریال هم در این زمینه کمکی نکردند. همچنین باید یادآور شوم که داشتن اسپانسر جزو مسایل کاملا طبیعی و رایج اینگونه مراسم‌هاست.

در پایان از تمامی عزیزانی که در این مدت در جهت برگزاری این مراسم یار و یاور ما بودند، کمال تشکر را داریم و به تمام عزیزانی که به هر نحو تمام تلاش خود را در جهت لغو این مراسم داشتند، خسته نباشید می‌گوییم.

ما کم لطفی‌ها و بی مهری‌ها و رفتارهای گاها منزجرکننده برخی افراد را فراموش کرده و لطف و محبت عزیزانی را که به هر نحو ما را در اجرای این مراسم یاری نمودند، تا ابد در دل خود زنده نگه می‌داریم و از تمامی کسانی که به هر نحو در طول و قبل از اجرای مراسم به هر نحوی اذیت شدند، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

به امید داشتن لحظاتی خوش برای تمامی همشهریان عزیز

ثبت دیدگاه