• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024

بازداشت چند نفر به دلیل تخلف در بنیاد شهید

  • 18 تیر 1395 - 13:06
بازداشت چند نفر به دلیل تخلف در بنیاد شهید

امیر خجسته، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس سابق از ارایه پرونده تفحص از بنیاد شهید طی گزارش مبسوط به رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: اکنون رئیس قوه قضاییه دستور دادند تا این موضوع در دادگاهی پیگیری شود، از قبل تعدادی از افراد دستگیر شده‌اند و در آینده نیز با قدرت این کار ادامه می‌یابد.
وی یادآور شد: با هر کسی بیت المال را غارت کند برخورد می‌کنیم، در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نیز صد‌ها میلیارد تومان را برگرداندیم.

خجسته با انتقاد از اینکه ناکارآمدی و سوء مدیریت در بنیاد شهید غوغا کرده است، گفت: فشارهای سیاسی از داخل و خارج مجلس مانع از آن می‌شد که تحقیق و تفحص به نتیجه برسد؛ بر اساس تلاش‌های صورت گرفته ۵۰۰ میلیارد تومانی که از صرافی بانک دی به دبی رفته بود برگردانده شد همچنین بخشی از اموال و یک هتل نیز بازگردانده شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هیچ‌گاه نمی‌گوییم آقای زریبافان (رئیس بنیاد شهید در دولت احمدی‌نژاد) یا هر فرد دیگری اختلاس کرده اما بدون شک ضعف‌های مدیریتی وجود داشته ما حتی با رئیس فعلی نیز کاری نداریم؛ به نظر می‌رسد باید سیستم‌های اقتصادی از بنیاد شهید جدا شود و واگذاری‌هایی در این زمینه صورت گیرد.

ثبت دیدگاه