• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

دریافت شهریه در مدارس نمونه دولتی و هیئت امنایی ممنوع شد

  • 14 تیر 1395 - 14:41
دریافت شهریه در مدارس نمونه دولتی و هیئت امنایی ممنوع شد

رئیس ستاد مرکزی ثبت نام آموزش و پرورش: دریافت هرگونه وجه در مدارس نمونه دولتی و هیئت امنایی در زمان ثبت نام ممنوع است و فقط مدارس غیردولتی، تیزهوشان و شاهد مجاز به اخذ شهریه هستند.

دریافت شهریه در مدارس نمونه دولتی و هیئت امنایی ممنوع شدعلی زرافشان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: استفاده از دستگاه کارتخوان  در مدارس نیز برای دریافت هرگونه وجه از جمله وجه بیمه و کتاب نیز ممنوع است و همه پرداخت های اولیا باید بدون استفاده از چک و مستقیما از طریق واریز به حساب مدرسه انجام شود.

وی درباره کلاهبرداری برخی موسسات برای اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و دریافت وجه از اولیا هشدار داد و افزود: اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هر استان انجام می شود و سامانه های تلفنی اعلام نتایج و دریافت وجه، کاملا غیرقانونی و مربوط به موسسات کلاهبردار است.

زرافشان خاطرنشان کرد: تاکنون اسامی بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام مدارس (سناد) ثبت شده است و نام نویسی دانش آموزان تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت.

آشنا نبودن مدیران و کارکنان مدرسه به روند ثبت نام و دریافت وجه هنگام نامنویسی، بیشترین شکایات مردمی را تشکیل می دهد
رئیس ستاد مرکزی ثبت نام آموزش و پرورش با اشاره به ثبت شکایات مردمی در رسیدگی به تخلفات ثبت نامی  مدارس گفت: آشنا نبودن مدیران و کارکنان مدرسه به روند ثبت نام و دریافت وجه هنگام نامنویسی، بیشترین شکایات مردمی را تشکیل می دهد.

وی همچنین به هزینه های دوره های ضمن خدمت معلمان در تابستان اشاره کرد و افزود: دوره هایی که آموزش و پرورش برای معلمان برگزار می کند کاملا رایگان است و دریافت وجه از معلمان برای برگزاری این دوره ها منع قانونی دارد.

زرافشان تاکید کرد: چند مرکز آموزش معلمان غیردولتی نیز مشغول فعالیت هستند که آموزش معلمان غیررسمی در مدارس غیردولتی را برعهده دارند و در قبال برگزاری کلاس های آموزشی برای معلمان مبالغی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: انتقال معلمان دبیرستان به دبستان امسال نیز ممنوع است و فقط در برخی استان ها به دلیل کمبود معلم آن هم در شرایط خاص امکان پذیر خواهد بود.

ثبت دیدگاه