• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

جوابیه به خبر بسته‌بودن در ورودی گلزاری شهدای امین‌شهر

  • 02 اسفند 1394 - 13:15
جوابیه به خبر بسته‌بودن در ورودی گلزاری شهدای امین‌شهر

در پی انتشار خبری در انارپرس با عنوان «چرا ورودی گلزار شهدای امین‌شهر بسته است؟» جوابیه‌ای به انارپرس ارسال شده است.

بخش‌هایی از این جوابیه که درباره موضوع خبر است، در زیر می‌آید:
جوابیه مجمع دلسوختگان حضرت زهرا (س) و هئیت شهدای ستاد نماز جمعه امین شهر به انتقادات و سوالاتی که در مورد موضوع بسته بودن درب گلزار شهدای امین شهر شده بود.
«همیشه سعی کنید حرف طرف مقابلتان را بشنوید تا یکطرفه به کرسی قضاوت نروید چون باعث می‌شود خود را آلوده به گناه بزرگ غیبت و تهمت بکنید.»
جواب به نظرات و انتقادات عزیزان:
۱- یکی از عزیزان گفته بود که جای مفت گیر آوردند یعنی گلزار شهدا:
اولاً با موافقت و امضاء مسئولین شهر از جمله جناب امام جمعه محترم امین شهر، شهردار وقت آقای خلیلی و شورای اسلامی امین شهر گلزار شهدا تحویل ما شد که صورت جلسه آن در شهرداری یا پیش امام جمعه موجود می‌باشد. دوماً در شهر امین شهر و همین طور انار همیشه اختلاف سلیقه‌ها و چند دسته گی‌ها وجود دارد با مساجد شهر مشورت شد با اینکه حسینیه داشتند در اختیار ما نگذاشتند.
۲- یکی از عزیزان گفته بود چرا آنجا را برای عزاداری انتخاب کردند:
اولاً جای مناسب دیگه برای هئیت پیدا نکردیم که بتوانیم جلسات بزرگی مثل شبی با شهدا با مداحی مداح کشور حاج مهدی سلحشور برگزار کنیم. دوماً به گفته یکی از مداحان خیلی جایگاه خوبی انتخاب کردین هم کنار قبور شهدا روضه حضرت زهرا (س) یا امام حسین (ع) می‌خونید و هم بیرون از محدوده شهر هستید اگر یه وقت مراسمات به دیروقت کشیده شد مزاحم مردم شهر نیستید.
۳- گفته بودند که پدر و مادر شهدا ناراحتند:
اولاً اکثر خانواده شهدا به قدری از ما تشکر کردند که مارا برآن داشتند با انگیزه‌تر ادامه بدهیم. دوماً جسم دو شهید فقط در محل گلزار شهدا دفن می‌باشد که یک خانواده شهید همیشه مارا دعا کرده و در جلسات ما هم شرکت نمودند و یک مادر شهید ناراحت بود که کلید گلزار شهدا به ایشان تحویل دادیم و تاکید کردیم هر موقع در شبانه روز زنگ بزند ما در خدمت ایشان هستیم. پس خواهشاً جمع نبندید که پدر و مادر شهدا ناراحتند و باید جواب شهدا بدهید. برید فکر کنید ببینید آیا شما که ندانسته قضاوت کردید نباید جواب شهدا را بدهید؟
شهدایی که با سند و گزارش جلسات در سال ۹۳ و ۹۴ هر کدام جداگانه دو جلسه اختصاصی به نام شبی با شهدا برایشان برگزار کردیم.
۴- قضیه رفتن به هئیت جمشیدآباد را گفته بودن:
از رفیقش شنیده که ما به جمشیدآباد رفتیم جلسه بعد در جلسه گلزار شهدا ما را، راه ندادند:
خدا وکیلی بگویند با اون رفیقش بیاد و بگوید که کجا و توسط چه شخصی از مجمع دلسوختگان این برخورد شده، تهمت زدن گناه کبیره است.
۵- کربلا رفتن سید و قفل کردن درب گلزار شهدا:
اولاً که کلید گلزار شهدا به غیر از سید دست آقای رمضانی یکی از هئیت امنا مجمع دلسوختگان و مادر شهید که اشاره شد و خانواده ناجی که پدر و مادرشان در گلزار شهدا دفن هست می‌باشد. و قابل توجه آن افرادی که سالی یک بار هم به قبور شهدایشان سر نمی‌زنند هر پنج شنبه از ساعت ۲ الی ۶ یا موقع اذان مغرب درب گلزار توسط خادمان شهدا باز می‌باشد. دوماً این کربلایی که سید رفته یکسری از افرادی که در دهه محرم در محل گلزار شهدا اسمشان برای سفر کربلا در آمده بود و هیئتی‌ها و دوستداران امام حسین (ع) بودند که شخصاً اسم این افراد را بصورت قسطی نوشته و به کربلا برده. خدا کند که انشاالله قیامت شرمنده اول حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) دوم شهدای عزیز و سوم این سید گناهکار نشوید که جواب دادنش خیلی سخته.
تشکر داریم از آقایان که عکس گذاشتن از درب بسته گلزار شهدا و انتقاد کردند چرا که باعث شدند ما درد و دلهای سه ساله و مشکلاتمان را بگوییم تا مردم قضاوت کنند و اگر برایشان سوال بود جواب گرفتند ولی از مخالفان به این گفتهٔ آقای عزیزمان رهبر معظم انقلاب که بعد از فتنه سال ۸۸ بسنده می‌کنیم که فرمود: مخالفان و دشمنان ما با حرف‌ها، بیانات و اعمالشان خودشان را ضایع کردند.
(شهدا شرمنده‌ایم که تنگه­ی احد را‌‌ رها کردیم)

ثبت دیدگاه