• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

فیلم «مرگ برکه تولد ماه» در رفسنجان کلید می خورد

  • 25 دی 1394 - 11:56
فیلم «مرگ برکه تولد ماه» در رفسنجان کلید می خورد

فیلم ‘مرگ برکه تولد ماه’ با نقش آفرینی بازیگران مطرح سینمای ایران در مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان رفسنجان ساخته می شود.

 یکی از بازیگرانی که قرار است در این فیلم نقش ایفا کند روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا در رفسنجان گفت: این فیلم از اول فروردین ماه سال آینده در رفسنجان ساخته خواهد شد.
آزیتا حاجیان تصریح کرد: درخت ۱۵۰۰ ساله پسته در اودرج این شهرستان نماد سمبولیک و ریشه آبا و اجداد مردم این منطقه است که توانسته اند در زمان قدیم از آب قنات های موجود درختان پسته را آبیاری کنند.
وی تجهیز آثار تاریخی به امکانات مناسب را در جذب توریست موثر دانست و افزود: ممکن است تبلیغاتی که برای یک اثر تاریخی صورت می گیرد موجب جذب توریست ها شود اما بهره برداری واقعی زمانی اتفاق می افتد که این توریست ها دیگران را تشویق کنند.
حاجیان همچنین دره راگه در رفسنجان را طبیعتی بکر و زیبا توصیف کرد و گفت: در این مکان روح زندگی در انسان جاری می شود و انسان می تواند به دور از هیاهوی زندگی شهری ساعاتی را به تماشای این نعمت خدادادی بنشیند.
وی درباره کار جدید خود گفت: برای تلویزیون فیلمی ندارم اما برای سینما فیلم ماه در جنگل کاری از سیاوش شایقی برای حضور در جشنواره ساخته شده است.
مادر مهراوه و ملیکا شریفی نیا ادامه داد: دو دخترم هم مشغول هستند و مهراوه پس از اتمام ساخت سریال کیمیا به بازی در یک فیلم سینمایی مشغول است.
فیلم مرگ برکه تولد ماه به کارگردانی علی کلانتری و بازیگری حمید فرخ نژاد، آزیتا حاجیان و … به مدت ۱۱۰ دقیقه از اوایل سال آینده در دره راگه، باغ سنگی و خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان ساخته خواهد شد.
آزیتا حاجیان به همراه علی کلانتری کارگردان این فیلم از دیروز ( چهارشنبه ) به مدت دو روز از آثار تاریخی و باستانی شهرستان رفسنجان بازدید می کند.
خانه حاج آقا علی با زیربنایی بالغ بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبای سنتی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه های خشتی جهان است که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (تاجر بزرگ ایرانی آن دوره) در سال ۱۱۳۶ شمسی بنا شد.
این خانه دارای ۸۶ اتاق شامل هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو بوده که در چهار بخش اصلی ساختمان حوض خانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانی احداث شده است.
کار مرمت این اثر باستانی و تاریخی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با پیگیری های استاندار کرمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی از اوایل پاییز امسال شروع شده و تاکنون بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دره راگه نیز یکی از پدیده های طبیعی منحصر به فرد شهرستان رفسنجان و از جاذبه های گردشگری ناشناخته و بسیار زیبای استان کرمان است که در ۲۰ کیلومتری رفسنجان و در مسیر گردشگری دو جاذبه اکوتوریستی استان (روستای میمند و کلوت های شهداد) واقع شده است.
وجود ستون هایی با ارتفاع ۱۰۰ متر از ویژگی های منحصر بفرد دره راگه می باشد.
مخروط های نوک تیز و کله قندی، ستون ها و ستونک های فرسایشی، آرک ها و تیغه ها و دیواره های نواری که ارتفاع آنها در برخی نقاط به صد متر نیز می رسد، از جمله بخش های خاص این منطقه است.
باغ سنگی رفسنجان نیز یکی از مناطق خوش آب و هوای رفسنجان است که جاذبه بسیاری برای تماشای این منطقه دارد. این باغ در دهکده تاریخی اودرج رفسنجان است.

img_4667 img_4660 img_4625 img_4632

ثبت دیدگاه