• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

واکسیناسیون بیش از ۴۲ هزار دام در انار

  • 20 دی 1394 - 11:12
واکسیناسیون بیش از ۴۲ هزار دام در انار

بیش از ۴۲ هزار دام از مجموع ۶۰ هزار دام در شهرستان انار طی ۹ ماهه اول سال جاری واکسیناسیون شدند.

دکتر سید احسان منصوری‌نژاد ، سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: طی سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۹۰ رأس گاو و گوساله، ۳۹ هزار و ۱۱۴ رأُس گوسفند و بز و ۲۵۵ قلاده سگ گله، نگهبان و صاحب‌دار علیه بیماری‌ها واکسینه شده‌اند.

سید احسان منصوری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی از اول دی ماه امسال آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

وی بیان داشت: تاکنون یک هزار و ۱۵۰ رأس گاو و گوساله و ۳ هزار و ۸۵۸ رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: فاز اول واکسیناسیون تب برفکی گاوی در حال حاضر به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۳۰ هزار رأس گوسفند و بز واکسینه شوند.

وی افزود: اکثر دام‌های انتقالی به استان‌های مرکزی و شمالی کشور از این شهرستان انتقال پیدا می‌کنند و همچنین شرایط خاص این منطقه‌، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های دامی قبل از هر‌گونه انتقال، ورود و خروج دام نسبت به واکسیناسیون دام‌ها و اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی مبدأ اقدام و شرایط قرنطینه‌ای بهداشتی را رعایت شود.

منصوری‌نژاد ابراز داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان انار طی سال چند‌ نوبت جمعیت دامی این شهرستان را که بالغ بر ۶۰ هزار رأس دام سبک و سنگین است علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه می‌کند.

ثبت دیدگاه