به گزارش ایرنا، پرواز هواپیمایی ماهان که از تهران به مقصد رفسنجان در حال پرواز بود، روز دوشنبه به علت نقص فنی در فرودگاه کرمان فرود اضطراری کرد.
با تلاش های انجام شده عوامل هوانوردی در فرودگاه بین المللی کرمان، حال ۶۸ مسافر این پرواز خوب گزارش شده است.
پس از این اتفاق حسین آذین، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس طی سخنانی عجیب به خبرگزاری تسنیم گفت: با توجه به فرود اضطراری پرواز تهران- رفسنجان در کرمان به سبب نقص فنی، وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگوی وضعیت نامناسب ناوگان هوایی کشور باشد.
وی با بیان اینکه به طور قطع به وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس تذکر میدهم، بیان کرد: ایمنی پروازها باید طبق استانداردهای بینالمللی تعریف و اجرا شود که متاسفانه نظارت بر اجرای آن به شکل مطلوب در کشور انجام نمیشود.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درباره علت این پیشامد باید وزیر راه و شهرسازی پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: در شرایط ادامه این روند، پیگیری آن در صحن علنی مجلس به شکل ویژه دنبال میشود.
آقای آذین! آیا هدف، وسیله را توجیه میکند؟
دیگر حتی خواجه حافظ شیراز هم میداند که ناوگان هواپیمایی کشورمان دهها سال است که مورد تحریم قرار دارد. این تحریمها باعث شده که کشورمان از خرید هواپیمای نو محروم باشد.
آقای آذین! شما که از هر فرصتی برای نقد دولت روحانی استفاده میکنید، بعید است این مسائل را ندانید. بعید است ندانید که برخی سیاستهای دولت احمدینژاد باعث افزایش این تحریمها شد. بعید است ندانید که کهنهترین هواپیماهای دنیا در ایران پرواز میکنند. بعید است ندانید که متوسط عمر هواپیماها در ایران بالای ۲۰ سال است در حالیکه استاندارد جهانی کمتر از ۱۰ وحتی پنج سال است.
آقای آذین! شاید شما به دلایلی بخواهید از فرسودگی ناوگان هوایی و مشکل پروازی تهران – رفسنجان برای حمله به وزیر راه و شهرسازی استفاده کنید اما بدانید که این چیزی جز بداخلاقی سیاسی نیست. تاکنون به دلیل تحریمها، دهها هواپیمای فرسوده در کشورمان سقوط کرده و جان عده زیادی نیز از دست رفته اما در سالهای گذشته هیچ کس یقه وزیر راه و شهرسازی را نگرفته، چون همه میدانند فرسودگی ناوگان هوایی به دلیل تحریمهاست.
کارشناسان معتقدند فرسوده بودن هواپیماهای موجود در کشور و هزینه بالای تعمیر و نگهداری آن از معضلات صنعت حمل و نقل هوایی است که این خود یکی از دلایل وقوع سوانح هوایی است.
هر چند خوشبختانه در دولت روحانی با اتخاذ سیاست تنش زدایی و بر اساس توافقنامه ژنو، از چند ماه قبل ممنوعیت فروش قطعات هواپیما به ایران لغو شده و این امیدواری وجود دارد که به تدریج با خریداری قطعات نو، هواپیماهای فعلی حداقل تعمیر شوند.
شما به جای موضعگیری علیه وزیر راه و شهرسازی، بهتر است به این فکر کنید که چگونه میتوانید با کمک به دولت، باعث کاهش تحریمها شوید و باری از دوش دولت و مردم بردارید نه آنکه باری بر دوش آنها بگذارید.