• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

جوابیه مدیریت توزیع برق انار در خصوص خاموشی های اخیر

  • 07 تیر 1397 - 7:06
جوابیه مدیریت توزیع برق انار در خصوص خاموشی های اخیر

به دنبال انتشار انتقادات برخی شهروندان در انارپرس در خصوص قطعی برق، مدیریت توزیع برق انار جوابیه ای به شرح زیر ارسال کرد:

در پاسخ به خبر منتشر شده در خصوص قطع برق و عدم اطلاع رسانی بیان می دارد که چندین ماه است که توسط وزیر محترم نیرو کمبود ۵۰۰۰ مگاواتی تولید و از مدارخارج شدن نیروگاههای برق ابی کشور با توجه به کاهش نزولات آسمانی، اطلاع رسانی و هشدارهای لازم در مورد مدیریت مصرف و احتمال قطعی برق داده شده و در همین راستا در چند روز گذشته خاموشی غیرقابل برنامه ریزی در شبکه های برق اعمال شده است که اعمال این خاموشیها به فرمان مرکز دیسپاچینگ ملی کشور و از سمت دیسپاچینگ کرمان صورت گرفته و مدیریت برق انار دخل و تصرفی در آن ندارد. همچنین در روزهای آینده نیز با توجه به نیاز، احتمال تکرار این خاموشی ها میرود. این خاموشی ها مختص انار نیست و از سمت مرکز دیسپاچینگ ملی برای توازن بار شبکه های برق در سراسر کشور رخ می دهد.

و اما در مورد خاموشی های با برنامه همانگونه که مستحضرید از طریق نصب بنر و اعلام در شبکه های مجازی اطلاع رسانی صورت می گیرد و به مشترکین حساس نیز این اطلاع رسانی از طریق تماس تلفنی انجام می شود. لذا ضمن ارج نهادن به صبوری و دعوت مردم به همکاری در صرفه جویی برق، این شرکت را در راستای پایداری شبکه برق همراهی نمایید. لازم به ذکر است قابلیت اطلاع رسانی در خاموشی های بدون برنامه وجود ندارد.

یک مورد از قطعی های برق که در روزهای قبل نیز در منطقه گلشن اعمال شده از سمت پست فوق توزیع که بالادست اداره برق است، جهت سرویس و تعمیرات پست فوق توزیع انجام شده و از طریق بنر اطلاع رسانی شده بود.

در خصوص پاسخگویی اداره برق نیز بیان میگردد دو خط تلفن ۳۴۳۸۲۲۰۰ و ۱۲۱ همراه با سیستم ضبط مکالمات در اتفاقات برق تعبیه شده است که این خطوط تحت هر شرایطی علی الخصوص در زمان خاموشی ها علی رغم تماس های زیاد مشترکین، توسط اپراتور مربوطه پاسخ داده می شود به صورتی که در روز گذشته در مدت ۴ ساعت ۶۰۰ تماس با این مرکز گرفته شده ک ۷ مرتبه از آنها تنها توسط فرد مذکور در خبر منتشر شده، انجام گرفته که با توجه به مکالمات ضبط شده همگی آنها پاسخ داده شده اند.

در پایان ذکر می گردد در ساعات اوج مصرف به دلیل کمبود تولید و ناتوانی نیروگاهها در تامین برق اگر این خاموشی ها صورت نگیرد خطر از مدار خارج شدن نیروگاههای برق به شدت زیاد، و این امر باعث بی برقی و خسارات جبران ناپذیری می گردد.

 

ثبت دیدگاه