• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

موزه مردم شناسی قربان آباد انار راه اندازی شد

  • 28 اسفند 1396 - 12:07
موزه مردم شناسی قربان آباد انار راه اندازی شد

موزه مردم شناسی قربان آباد انار راه اندازی شد. در این موزه اشیای قدیمی به نمایش گذاشته شده.

با فراخوان صورت گرفته در روستای قربان آباد به منظور جمع آوری وسایلی که نشان دهنده نحوه زندگی و آداب و رسوم و شغل و… مردمان این روستاست و به دنبال استقبال مردم ، موزه مردم شناسی به صورت موقت در این روستا راه اندازی شد.وسایل موجود در این موزه نحوه زندگی از گذشته تا به امروز را در این روستا به نمایش گذاشته اند.

علاوه بر این در کنار این موزه نگارخانه ای کوچک از عکسهای موبایلی برپا شده که عکس های این نگار خانه نیز نحوه زندگی در قربان آباد را به تصویر کشیده اند.

در ابتدا قرار بوده این موزه در محل مکتب خانه قدیم این روستا برپا شود اما به دلیل نامناسب بودن امنیت این مکتب خانه،موزه در خانه ای خشتی و امن برپا شده است.

روستای قربان آباد به عنوان روستای پایلوت گردشگری شهرستان انار، برای اولین بار در لیست مناطق گردشگری این شهرستان برای مسافران نوروزی قرار گرفته است.

اسکان رایگان برای مسافران در خانه ای خشتی و مجهز،استفاده رایگان از زمین والیبال ساحلی فرشته نجات، بازدید از موزه مردم شناسی و نگارخانه و اماکن قدیمی ،در معرض نمایش و فروش نان های سنتی و محصولات دامی و صنایع دستی زنان این روستا و.. بخشی از برنامه های روستای قربان آباد در اولین سال میزبانی از مسافران نوروزی خواهد بود.

ثبت دیدگاه