• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

ادامه پیگیری ها برای احیای تالاب فرهنگ آباد انار

  • 02 خرداد 1396 - 10:14
ادامه پیگیری ها برای احیای تالاب فرهنگ آباد انار

دوشنبه ۱ خرداد ماه با توجه به پیگیریهای طباطبایی فرماندار انار در خصوص احیاء تالاب فرهنگ آباد و سرمایه گذاری جهت ایجاد منطقه گردشگری و با دعوت از کارشناسان محیط زیست استان کرمان جلسه ای در اتاق فرماندار انار برگزار گردید.

متعاقب آن کارشناسان محیط زیست استان(رئیس محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست و کارشناس مسئول نظارت بر امور حیات وحش) به اتفاق مسئولین شهرستان از تالاب فرهنگ آباد ،خیس کش ،کلوتها و طبیعت این منطقه بازدید و برای احیاء آن برنامه ریزی و پیگیری صورت پذیرفت.

فرماندار انار از مسئولین محیط زیست و مسئولین ادارات شهرستان خواست تا ضمن مطالعه و کارشناسی لازم در این خصوص طرحی را جهت احیا و رونق این منطقه ارائه نمایند.

فرماندار انار اظهار داشت این تالاب یکی از جاذبه های بالقوه شهرستان انار است که باید مورد استفاده ،سرمایه گذاری و جذب گردشگران قرار گیرد. وی افزود طی ماه های گذشته با پیگیری های بعمل آمده توانستیم آبهای جاری و زهکش را به مسیر اصلی تالاب هدایت کنیم تا طبیعت این منطقه حفظ و احیاء شود.

تالاب فرهنگ‌آباد انار یکی از تالاب‌های استان و یکی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان انار است که دارای پوشش گیاهی و انواع رستنی‌هاست و پرندگان مهاجر متعددی در آن فرود می‌آیند.

 

ثبت دیدگاه