• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

جوابیه مدیریت سینما امین انار به انتقاد یک شهروند

  • 08 اسفند 1395 - 9:12
جوابیه مدیریت سینما امین انار به انتقاد یک شهروند

به دنبال انتشار انتقاد یکی از شهروندان در انارپرس در خصوص نوع فیلم‌هایی که در سینما امین دانشگاه آزاد انار اکران می‌شود، ناصر بهارستانی مدیریت این سینما جوابیه‌ای ارسال کرد که به شرح زیر است:

مدیریت محترم سایت انارپرس

با سلام

احتراما در پاسخ به آن دوست عزیز که فیلم‌های اکران‌شده در سینما امین را نقد و بررسی کرده، ضمن تشکر از وی لازم دانستم نکات زیر را به اطلاع هنردوستان برسانم:

۱- مراحل تهیه و اکران فیلم در سینما: سینما امین انار با موسسه نسیم صبا، یکی از موسسه‌های پخش فیلم قراردادی را تنظیم نموده و این موسسه نیز فیلم‌ها را برای اکران به انار ارسال می‌کند و ۵۰ درصد درآمد فروش به این موسسه واریز می‌گردد. فیلم‌هایی که برای اکران ارسال می‌شوند، مدت معینی دارند و پس از گذشت مدت تعیین‌شده، کد اکران غیرفعال می‌گردد و آن فیلم دیگر قابل اکران نیست. مدیر این موسسه که از افراد دلسوز است علیرغم اینکه سینما امین انار درآمد چندانی برای آن موسسه ندارد اما به گفته خودش فقط برای خدمت به مردم انار این اقدام را انجام می‌دهد و ان‌شالله خداوند به این مدیر محترم خیر وبرکت عطا فرماید.

۲- فیلم‌هایی که در سینما امین انار اکران می‌شود از سوی مدیریت سینما انتخاب می‌گردد و شخص دیگری در ان دخالت ندارد.

۳- اکثر فیلم‌های اکران‌شده در سینما امین انار از فیلم‌های پرمخاطب بوده است. آنچنان که از آذرماه امسال که سینما دوباره راه‌اندازی شده، فیلم‌های اول و چهارم فروش سال در این سینما اکران شده و فیلم‌های دوم و سوم سال نیز مربوط به زمانی بوده که سینما امین انار تعطیل بوده است. پس نمی‌توان گفت که فیلم‌های سلام بمبئی، فروشنده، یتیم‌خانه ایران، آس و پاس، لاک قرمز، ما همه گناهکاریم، جنجال در عروسی و… فیلم‌های خوبی برای اکران نبوده‌اند.

از سوی دیگر همانطور که فیلم سلام بمبئی در هفته دوم اکران در کشور به انار ارسال شد و در سینما اکران گردید، نمی‌توان توقع داشت اگر فیلم‌هایی با کیفیت‌ پایین‌تر ارسال گردید، اکران نشوند.

۴- سینما امین انار به دلیل جمعیت پایین شهرستان فقط دو سانس دارد و با دو سانس هم نمی‌توان همه فیلم‌ها را اکران کرد. در صورتی که شهرستان‌های دیگر مانند رفسنجان با دو سالن سینما از صبح تا شب در حال اکران فیلم هستند.

۵- اداره‌کردن سینما امین برای شهرستانی کوچک مانند انار بسیار سخت است. این سینما با توجه به آمارها حدود ۶۰۰ نفر مخاطب دارد که از این تعداد برخی خواهان نمایش فیلم‌های کمدی و برخی نیز طرفدار فیلم‌های اجتماعی هستند. از این رو دست مدیر سینما برای انتخاب فیلم چندان باز نیست.

۶- با وجود همه این مسائل وجود سینما در شهرستان انار یک فرصت است و باید یادآور شوم که برخی شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها نیز سینما ندارند.

۷- در پایان از این دوست عزیز منتقد و سایر افرادی که نظرات خود را در خصوص سینما امین بیان می‌کنند، تشکر می‌کنم و به آن‌ها اطمینان می‌دهم که نظرات‌شان مورد توجه قرار می‌گیرد و تا حد امکان کمبودها و مشکلات برطرف می‌شود.

 

ثبت دیدگاه