• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

وزیر اطلاعات: ۱۸۰ هزار کانال تلگرام در ایران فعال است

  • 18 بهمن 1395 - 0:28
وزیر اطلاعات: ۱۸۰ هزار کانال تلگرام در ایران فعال است

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفت که هم اکنون در تلگرام ۱۸۰ هزار کانال فعال است که ۹۰ درصد آنها بر اساس رصد انجام شده، «اجتماعی و مربوط به ارتباطات فامیلی، خانوادگی و دوستان است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، علوی افزود: از ۱۰ درصد باقی مانده دیگر هفت درصد سیاسی و سه درصد کانال‌های منحرفی است که ۲.۵ درصد آن فاسد و غیراخلاقی و نیم درصد ضد دین هستند.

وی بیان کرد: طی این مدت بسیاری از مدیران کانال های ضد دین شناسایی و دستگیر شده اند و نیم درصد کانالهای غیراخلاقی نیز با اعلام به مدیریت مرکزی تلگرام در آلمان مسدود می شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اعضای کانال های ضد دین محدود است، گفت: اعضای این کانالها به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر هم نمی‌رسند و بازدید از مطالب ضد دینی منتشر شده در این کانالها دو تا سه هزار نفر است اما مطالب ضد اخلاقی گاه تا ۱۵ هزار نفر هم بازدید کننده دارد.

وی افزود: کانالهای ضد دینی بازدید کننده کمی دارد اما فقط یک دعای فرج در یک کانال تا ۱۴ میلیون نفر بازدید کننده دارد و این بیانگر آن است که جوانان ما ضد دین و به دنبال فساد نیستند.

 وزیر اطلاعات در خصوص استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و دغدغه علما در این زمینه گفت: نمی توان با پدیده های اجتماعی، برخورد سیاسی کرد بلکه باید به سمت شیوه های درست و کنترل شده و استفاده از این فناوری ها رفت.

وی اظهار کرد: امروز از شبکه های اجتماعی که در کشور مخاطب زیادی دارند، تلگرام، اینستاگرام و توئیتر است.

ثبت دیدگاه