• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

انجام تست قند خون و فشار خون به طور رایگان برای ۱۰۰ شهروند اناری

  • 13 بهمن 1395 - 18:41
انجام تست قند خون و فشار خون به طور رایگان برای ۱۰۰ شهروند اناری

به گزارش روابط عمومی و با پیگیری و همکاری واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریها شبکه بهداشت و درمان شهرستان انار ،  در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری اتوبوس سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در شهر انارجهت ارائه خدمت به همشهریان عزیز مستقر گردید. در این اتوبوس خدماتی از قبیل کنترل فشارخون، قند خون و Rapid Test (تست سریع ایدز) به بیش از ۱۰۰ نفر ارائه شد.

نکته قابل توجه در طول اجرای این برنامه، عدم اطلاع افراد از وضعیت سلامتشان است و بسیاری از افرادی که در تست‌های انجام شده مبتلا به فشار خون و یا دیابت هستند از این مشکل خود بی اطلاع هستند و این می‌تواند به عنوان هشداری برای تمام شهروندان باشد که به صورت منظم وضعیت سلامت خود را بررسی کنند تا در صورت ابتلا به هر کدام از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و یا اضافه‌وزن، در کم‌ترین زمان آن را کنترل کنند.

عدم اطلاع از این بیماری‌ها و دیر مراجعه کردن به پزشک، گاهی اوقات منجر به ایجاد ضایعاتی مانند از کار افتادن کلیه ها، از بین رفتن توان بینایی و بیماری‌های قلبی و عروقی و.. می‌شوند که در بسیاری از موارد صدمات وارد شده قابل درمان نیست.

اما رپیدتست چیست و دقت آن چگونه است؟؟

یکی از روشهای ساده، ارزان (رایگان) و سریع جهت تشخیص بیماری ایدز استفاده از تست های رپید می باشد. پس اگر رفتار مشکوک و خطرناک داشته اید (استفاده مشترک از سرنگ، روابط جنسی محافظت نشده و..) می توانید با مراجعه به مرکز بیماریهای رفتاری شبکه بهداشت انار بصورت رایگان و کاملاً محرمانه مشاوره و در صورت نیاز تست مذکور برای شما انجام پذیرد. دقت این تست ها پس از گذشت حدود ۶ ماه از رفتار پرخطر ۱۰۰درصد است!

لازم به یادآوری است اگر بیش تر از ۷۲ ساعت از رفتار پرخطر شما نمی گذرد شما می توانید با مصرف ترکیبی داروهای ضد ویروسی از فعالیت ویروس و ابتلا به بیماری ایدز پیشگیری بعمل آورید.

 

 

ثبت دیدگاه