• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

نخستین همایش ملی بررسی موانع ساختاری توسعه در ایران برگزار می‌شود

  • 22 آبان 1395 - 12:30
نخستین همایش ملی بررسی موانع ساختاری توسعه در ایران برگزار می‌شود

مجمع مشورتی توسعه استان تهران با همکاری سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان خصوصی سازی،نخستین همایش ملی بررسی موانع ساختاری توسعه در ایران را برگزار می کند.

دکتر حسن اکبری بیرق،رئیس مجمع مشورتی توسعه استان تهران و دبیر علمی همایش مذکور در نشست خبری برگزار شده به منظور معرفی همایش،ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست علمی که بصورت سفارش مقاله به اساتید و صاحبنظران توسعه انجام شده در چهار پنل تخصصی،موانع ساختاری عدم تحقق توسعه در ایران مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

دکتر اکبری بیرق،محورهای همایش مذکور را؛اقتصادی،اجتماعی،سیاسی،رسانه و ارتباطات، حقوقی،فلسفی،مدیریتی و امنیتی اعلام و خاطر نشان کرد؛سخنرانان در پایان هر پنل پاسخگوی دانشجویان،پژوهشگران و علاقمندان به مبحث توسعه خواهند بود.

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان تهران،ضمن تقدیر از همکاری و همراهی سازمان خصوصی سازی و همچنین سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت؛سخنران افتتاحیه این همایش دکتر محسن رهامی و سخنران اختتامیه ی آن حجت الاسلام یونسی،دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی خواهند بود.

فرشید خدادادیان،دبیر اجرایی همایش نیز در این نشست خبری،با اشاره به شروع مراسم از ساعت هشت و چهل و پنج دقیقه صبح روز سه شنبه،بیست و پنجم آبان ماه در سالن آمفی تئاتر بوستان گفتگو به نشانی محله ی گیشا(کوی نصر)تهران گفت؛این همایش در دو بخش صبح و بعدازظهر در ساعت هفده با سخنرانی دستیار محترم رئیس جمهور به پایان خواهد رسید و حضور علاقمندان و دانشجویان در آن آزاد است.

دبیراجرایی نخستین همایش ملی بررسی موانع ساختاری توسعه در ایران نیز ضمن تشکر از حامیان مالی همایش گفت؛دوستان و همکاران ما در مجمع مشورتی توسعه استان تهران در زمینه برگزاری این همایش تلاش شبانه روزی و مستمر داشته و باور داریم در راستای اهداف آئین نامه ای مجمع مشورتی توسعه استان ها،پیش از اقدام در راستای توسعه استان و کشور؛باید با کار علمی و آکادمیک،شناخت مناسبی از مشکل بدست آوریم تا بهتر بتوانیم در راستای حل آن اقدام کنیم.

چکیده مقالات نخستین همایش بررسی موانع ساختاری توسعه در ایران که ویراستاری آنرا دکتر یدالله شکری به انجام رسانده،همزمان با برگزاری همایش منتشر خواهد شد و اعضای هیئت علمی آن عبارتند از؛دکتر عباس سلیمی،دستیار دبیر علمی و آقایان محسن رهامی، رستم شاه محمدی،یونس نوظهور،میکائیل عظیمی،سید یحیی یثربی،احمد حکیمی پور، فریدون رحیم زاده،محسن راثی،جواد اطاعت و خانم دکتر سمیه طهماسبی.

در کادر اجرایی همایش نیز آقایان؛قدرت الله یحیایی،حسین عصری،فرهاد هدایت زاده،رسول گلپایگانی،یونس جاوید نسب و خانم ها؛مژگان حمیله و زهرا صلواتی در کنار دیگر اعضای مجمع مشورتی توسعه استان تهران فعالیت دارند.

ثبت دیدگاه