• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

رئیس‌جمهور: قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنیم

  • 15 آبان 1395 - 13:16
رئیس‌جمهور: قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاحبه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات گفت: از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟

وی با اشاره به «ضرورت وجود فضای مجازی»، گفت: نمی‌توان گفت فضای مجازی را نمی‌خواهیم، ما چه‌کاره هستیم که بگوییم فضای مجازی را می‌خواهیم یا خیر. مثل این‌که یادمان رفته است صاحب اصلی کشور مردم هستند، مثل این‌که اصل ششم قانون اساسی را فراموش کرده‌ایم، مثل این‌که یادمان رفته همه چیز از صندوق رأی بیرون می‌آید و مردم صاحب اصلی نظام مردم‌سالاری دینی هستند.

روحانی ادامه داد: مسئولین تمام کشور یا با رأی مستقیم مردم و یا با رأی غیرمستقیم همین مردم انتخاب می‌شوند. مردم، جامعه و رسانه‌ها نقش اساسی را در کشور ما ایفا می‌کنند. مردم با رسانه‌ها خو گرفته‌اند. رسانه مانند نی حافظ است که هرچه زمان از آن بگذرد اثرش بیشتر می‌شود. رسانه‌های صدساله و چندساله و یکی دو ساله داریم اما عده‌ای نمی‌گذارند رسانه‌ها جوانه دهند و کار خودشان را بکنند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ امنیت ملی، خاطرنشان کرد: امروز ما باید امنیت‌مان را حفظ کنیم. برخی فکر می‌کنند امنیت ما تنها با موشک، تانک و هواپیما حفظ می‌شود. درست است این‌ها ضروری و لازم است و من فکر می‌کنم کسی هستم که می‌توانم بلند این حرف را بزنم؛ چراکه ۳۵ سال پیش به تحکیم نیروهای مسلح تأکید می‌کردم.

رییس‌جمهور  ادامه داد: ما قدرت نظامی و قدرت دیپلماسی برای حفظ امنیت می‌خواهیم اما یادمان باشد که ناامنی منطقه ما تنها با سلاح و دیپلماسی حل نمی‌شود، گوش مردم باید با ندای توسعه آشنا شود تا به ندای تروریسم پاسخ ندهد. گوش اقوام و مذاهب هم باید با این موضوع آشنا باشد و این امر به دست شما اصحاب رسانه اتفاق می‌افتد.

 

ثبت دیدگاه