• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

مطهری، نایب رئیس مجلس: طولانی‌شدن اشغال سفارت آمریکا در تهران به نفع مردم نبود

  • 13 آبان 1395 - 16:10
مطهری، نایب رئیس مجلس: طولانی‌شدن اشغال سفارت آمریکا در تهران به نفع مردم نبود

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت که طولانی‌شدن اشغال سفارت آمریکا در تهران در اوایل انقلاب به نفع مردم نبود.

بخش‌هایی از نوشته نایب رئیس مجلس به این شرح است: «اصل تسخیر سفارت آمریکا را می‌توان به حساب شور و هیجان اوایل انقلاب و عکس‌العمل طبیعی مردم ایران در مقابل اقدامات آمریکا بر ضدانقلاب اسلامی پس از پیروزی گذاشت. ولی طولانی شدن اشغال این سفارت‌خانه به نفع انقلاب و مردم ایران نبود. چون در طول ۴۴۴ روز اشغال سفارت آمریکا در اثر تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی چهره نامناسبی از انقلاب اسلامی در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و ما نتوانستیم چهره واقعی این انقلاب را به دنیا نشان بدهیم و پیام آن را ابلاغ کنیم. در نتیجه در یک انزوای غیر ضروری واقع شدیم و صدام حسین هم از این انزوا استفاده کرد و به کشورمان حمله کرد و دیدیم که هیچ کشوری از ما که مورد اشغال واقع شده بودیم حمایت نکرد چون چهره‌ای مانند داعش از ایران به نمایش گذاشته شده بود… به هر حال بهتر بود اشغال سفارت آمریکا در مدت کوتاهی پایان می پذیرفت.»

iran_h

سفارت آمریکا در تهران ۱۳ آبان ۱۳۵۸ از سوی شماری از فعالان دانشجویی تسخیر شد و ۵۳ دیپلمات آمریکایی به اسارت درآمدند. این گروگان‌ها ۳۰ دی ۱۳۵۹ آزاد شدند.

 

روابط سیاسی ایران و آمریکا از ۲۰ فروردین ۱۳۵۹ قطع شده است.

 

ثبت دیدگاه