• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

هاشمی رفسنجانی: مردم انتخابات عادلانه می‌خواهند

  • 04 بهمن 1394 - 5:17
هاشمی رفسنجانی: مردم انتخابات عادلانه می‌خواهند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت انتخابات سرنوشت ساز اسفند ماه سال جاری، اظهار داشت: باید مرحله به مرحله این انتخابات، قانونی و عادلانه برگزار شود، تا مردم به نامزدهای مورد نظر خود از طیف‌های مختلف و دلسوز با وجود همه سلایق و گرایش‌های فکری داخل خانواده انقلاب و نظام اسلامی رأی بدهند تا شاهد انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید اجازه و حق اظهار نظر، انتقاد، قضاوت و سوال سازنده در فضای غیرامنیتی و سالم را به مردم بدهیم، خاطر نشان کرد: توجه نکردن به خواست مردم، در دراز مدت عواقب بدی به دنبال داشته و این امر با دین مبین اسلام نیز منافات دارد.

ایشان با تأکید بر اینکه مردم باید بتوانند نامزدهای مورد نظر خود را از بین سلایق و گرایش‌های مختلف آزادانه انتخاب کنند، گفت: هیچکس مستحق‌تر از حضرت علی(ع) برای حکومت به امر خداوند نبود، اما پیغمبر(ص) به او گفتند اگر مردم خواستند، بر آنها حکومت کن و اگر نخواستند، به خودشان واگذار کن.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح اثرات مثبت و سازنده برگزاری قانونمند  انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: حماسه سیاسی ملت ایران در خرداد ۹۲ سبب شد تا دولتی اعتدالی و برخاسته از آرای مردم بر روی کار بیاید و به دنبال آن، تیمی متشکل از افراد با تجربه و اهل فن پای میز مذاکره با قدرتمندترین کشورهای دنیا بنشیند و حقانیت ایران را به دنیا ثابت کند.

 

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از برخی معضلات اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی جامعه از جمله اعتیاد، طلاق، ازدواج‌های ناموفق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه، گفت: دوری از رذایل اخلاقی از جمله تهمت، دروغ، افترا، غیبت و تقویت اخلاق و فرهنگ سازی، راه حلی جدی برای این معضلات اجتماعی است.

آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم با پایبندی واقعی به اسلام و قانون اساسی، انتخابات خوبی داشته باشیم.

ثبت دیدگاه