• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

هاشمی: نگذاریم از بسیج برای اهداف باندی بهره بگیرند

  • 02 آذر 1394 - 19:03
هاشمی: نگذاریم از بسیج برای اهداف باندی بهره بگیرند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام خمینی (س) را بنیانگذار و اولین فرمانده بسیج در کشور توصیف کرد، گفت: باید این میراث امام (ره) برای همیشه در کشور باقی بماند و نگذاریم عده‌ای این نهاد مقدس را در چشم و دل مردم، جناحی جلوه دهند و از آن برای اغراض باندی و غیر ملی بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران، با تبریک هفته بسیج به خیل بسیجیان کشور، گفت: این نهاد با تدبیر امام(ره) برای حفظ انقلاب شکل گرفت که اولین نتیجه آن را در مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس دیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه «خودم بارها در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد خط شکنی‌های بسیجیان بودم»، بر نقش مؤثر تاریخی آنان در انقلاب و جنگ تأکید کرد و گفت: این شجره طیبه نقش ماندگار خود را در تاریخ ایران ایفا و نزد مردم تقدس پیدا کرد و نباید بگذاریم این نهاد ملی و حتی اسلامی، دستمایه سوء استفاده‌های جریان‌های سیاسی کشور شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رهبری منحصر به فرد آیت‌الله خامنه‌ای، سابقه مبارزاتی، دیانت و تجربه و آشنایی با افکار و سوابق همه‌ی نیروهای داخلی را از ویژگی‌های ایشان دانست و گفت: مشکل اینجاست که متأسفانه کسانی خودشان را به دروغ به رهبری وصل می‌کنند تا افکار قبل از انقلاب خودشان را در جامعه پیاده نمایند که ضدّیت با امام، مبارزه و برپایی حکومت در زمان غیبت بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، به تشریح ضرورت وجود احزاب در جوامع مدعی دموکراسی پرداخت و گفت: اگر کشوری بخواهد با دموکراسی واقعی اداره شود، بدون تحزّب موفق نخواهد شد.

وی با ابراز تأسف از تفکرات کسانی که رأی مردم را زینتی می‌دانند، گفت: این تفکر کشور را به پرتگاه می‌برد، وقتی هرج و مرج بر جامعه‌ای حاکم شود، نظامی‌ها مانند مصر به خود حق می‌دهند که انقلاب یک مردم را مصادره کنند و بر سر کار بیایند.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری انتخاباتی پرشور در اسفندماه، به تأکیدات رهبری نظام درباره حق‌الناس بودن رأی مردم، اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای رعایت این حق‌الناس، این است که کاری نکنیم تا زمینه‌های حضور میلیونی مردم در انتخابات محدود و مسدود شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ملت ایران را ملتی آگاه، دولت را دولتی معتدل، برگزاری انتخابات پرشور را ضرورت زمانه و حضور میلیونی مردم را موجب تغییر نگاه ملت‌ها به انقلاب اسلامی و ایران دانست و گفت: هیچ‌کس با هیچ بهانه‌ای داخلی و خارجی نمی‌تواند در مسیر آگاهی مردم سنگ‌اندازی کند و همه باید برای اعتلای کشور بکوشیم و از ناهمواری‌ها، دست‌اندازها، تریبون‌های مأیوس کننده و تهدیدهای سیاسی نهراسیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خصومت‌های حزبی را به ضرر انقلاب دانست و با اشاره به برنامه‌ی افراد تندرو برای بهم زدن نشست‌های سیاسی و فرهنگی، گفت: یک عده محدود افراطی با سفرهای استان به استان خویش سعی می‌کنند با بهم زدن مجالس و برنامه‌ها، تابلویی از بهم ریختگی کشور برای دشمنان ترسیم ‌کنند، در صورتی که امنیت داخلی ایران در این منطقه نا‌امن نشان از اقتدار نظام است.

ثبت دیدگاه