• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

برگشت ۵۴ درصد یک درصد سهم فروش معادن استان به کرمان

  • 20 تیر 1402 - 20:12
برگشت ۵۴ درصد یک درصد سهم فروش معادن استان به کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به قانون بودجه از محل یک درصد سهم فروش معادن برای جبران خسارت‌ها، گفت: در سال گذشته از محل یک درصد سهم فروش معادن برای جبران خسارت‌ها ۲۵۷ میلیارد تومان وصول کردیم که ۱۳۹ میلیارد تومان آن به استان برگشت داده شده است.

مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز ۲۰ تیرماه در جلسه شورای معادن استان کرمان با اشاره به شکایات دستگاه‌ها برای جبران خسارات از معادن بیان کرد: با توجه به موارد ارسال شده به دبیرخانه شورا از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظر به سقف پیش‌بینی شده قانون بودجه ۱۴۰۲ مربوط به این بند قانونی (۵۰۰ میلیارد تومان تخصیصیی) شورا تا سقف دو درصد از فروش معادن و صنایع معدنی لیست‌های ارایه شده فوق مشروط به تایید نهایی واحدهای مشمول در کارگروه ذیل شورا به ریاست معاون عمرانی استانداری موافقت کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: مقرر شد پس از مشخص شدن لیست واحدهای مشمول در کمیته، دبیرخانه شورا نسبت به ارسال لیست را به اداره کل امور مالیاتی اقدام کند و اداره مالیات نسبت به وصول ظرف یک هفته اقدام نماید و گزارش آن را به دبیرخانه شورا و ستاد درآمد استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کند.
او در ادامه از پنجره الکترونیک نیز گفت: با توجه به قانون معادن و آیین‌نامه اجرایی آن، وزارت صنعت، معدن و تجارت و به تبع آن ادارات کل استانی مکلف به اخذ استعلام محدوده‌های معدنی درخواستی و اعلام بخش بلامعارض به متقاضی می‌باشد.
حسینی‌نژاد افزود: با توجه به استقرار سامانه پنجره واحد استعلامات در استان و لزوم مراجعه حضوری متقاضی به دفاتر پیشخوان دولت جهت اخذ کد یکتا در سامانه مزبور اداره کل صمت استان جهت صدور استعلام محدوده‌های معدنی درخواستی دچار مشکل شده و به دلیل عدم مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان به منظور اخذ استعلامات بالغ بر ۷۰۰ محدوده در سامانه کاداستر معدن در مرحله استعلام دستگاه‌ها باقی مانده است.
او افزود: لذا با توجه به مراتب فوق جهت تعیین تکلیف محدوده‌های مزبور باید راهکاری مشخص شود و بر همین اساس موضوع به شورا ارجاع شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: شورا نیز در این زمینه مصوب کرد برای تسهیل و تسریع فرایندهای معدنی و با عنایت به ایجاد بستری الکترونیکی شبکه دولت، استعلامات حوزه معدن از طریق شبکه مذکور صورت پذیرد.

ثبت دیدگاه