• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

مدیرعامل برق منطقه ای فارس: صرفه جویی و افزایش بهره وری باید در دستور کار باشد

  • 10 دی 1401 - 12:35
مدیرعامل برق منطقه ای فارس: صرفه جویی و افزایش بهره وری باید در دستور کار باشد

مدیر عامل شرکت برق فارس گفت: بر اساس تاکید مسوولان کشوری تامین سوخت نیروگاه‌ها در دوره سرد سال مسئله مهم وزارت نیرو است ، از سویی تولید گاز به گونه ای نیست که روند افزایش مصرف برق و گاز را پاسخگو باشد و لازم است صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت در دستور کار قرار گیرد.

یدالله حقیقی روز شنبه در نشست رایزنی شرکت های صنعت برق، گاز و نفت با مرکز پایش شرکت توانیر برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۱بر لزوم برنامه ریزی منسجم و بهره گیری از ظرفیت های توسعه برای عبور فارس و جنوب کشور از زمستان ۱۴۰۱ تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس بیان داشت: همه توان متخصصان و مهندسان صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور برای گذر موفق از زمستان پیش رو به کار گرفته می شود.

وی اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف انرژی و اتخاذ تصمیمات برای مدیریت برق، گاز و رسیدن به تعادل و دوری از ناهمترازی مصرف و تولید از جمله رویکردهایی است که با تاکید و هماهنگی مسوولان استانی و کشوری در حوزه آب، برق و گاز دنبال می شود.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس از همه مدیران صنعت آب و برق در استان فارس خواست تا ضمن مشارکت در حرکتی جهادی برای تامین انرژی مورد نیاز مردم، برنامه های منسجمی برای عبور موفق از زمستان پیش رو داشته باشند.

حقیقی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال با تامین منابع کافی به ۳۹.۴ درصد برسد، گفت: در حال حاضر برنامه احداث ۷ هزار مگاوات واحد بخار سیکل‌ ترکیبی در دستور کار مدیران صنعت برق درکشور قرار گرفته است و مشارکت و همراهی مدیران در کنار برنامه ریزی برای الگوسازی مصرف بهینه رویکردهایی است که ما را در گذر موفق از زمستان امسال و تامین برق و انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی و مشترکان خانگی یاری می دهد.

رییس شورای انسجام بخشی مدیران وزارت نیرو در استان فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها در استان های مختلف، سوخت مایع بوده و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند موجود در سال‌های آتی این میزان افزایش یابد. لذا با توجه به روند برقی سازی بیشتر و رشد سهم برق در انرژی نهایی، چالش تامین انرژی اولیه بیشتر شده و ضرورت دارد علاوه بر بهینه سازی مصرف، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در اولویت قرار گیرد.

در این نشست افشار دارابی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور نیز بر لزوم برنامه ریزی برای تامین انرژی مورد نیاز در فصل سرد سال و هماهنگی و فرهنگ سازی برای رفع ناترازی ها در تولید و مصرف انرژی تاکید کرد.

همچنین علی اکبر کاظمی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو ضمن یاد آوری تنگناها و مشکلات ناترازی در تولید و مصرف انرژی از تلاش مهندسان و متخصصان صنعت برق و گاز و نفت برای تامین انرژی مورد نیاز تقدیر کرد.

ثبت دیدگاه