• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی فارس: از پژوهش های کاربردی حمایت می کنیم

  • 24 آذر 1401 - 12:57
مدیر عامل شرکت شهرهای صنعتی فارس: از پژوهش های کاربردی حمایت می کنیم

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: این شرکت از پژوهش های کاربردی در بخش تولید و صنعت با رویکرد رفع مشکلات صنعتی حمایت می‌کند.

سید مصطفی هاشمی، روز پنجشنبه در بازدید از مجموعه‌های فعال در حوزه‌های فناوری و پژوهشی در مرکز خدمات فناوری شهرک صنایع شیمیایی شیراز افزود: بر همین اساس افزون بر ۳۵ طرح پژوهشی با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی استان اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: شرکت شهرکهای صنعتی فارس در چارچوب برنامه‌ها و ماموریت‌های ابلاغی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در استان و استفاده از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تاکنون گام‌های موثری در زمینه حمایت و اجرای طرح های پژوهشی و فناوری برداشته است.
وی بیان کرد: در اجرای طرح های پژوهشی و با هدف توسعه همکاری‌های علمی، از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان استفاده می‌شود و تاکنون از نتایج این طرح‌ها به شکل کاربردی در بخش های مختلف صنعت و نیز شهرکهای صنعتی استان استفاده شده است.

اجرای طرح پژوهشی مطالعات تهدید شناسی شهرکهای صنعتی فارس
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود: از طرح پژوهشی مطالعات تهدید شناسی و ارزیابی آسیب پذیری شهرکها و نواحی صنعتی استان از منظر پدافند غیرعامل می توان به عنوان مهمترین طرح پژوهشی سال گذشته این شرکت یاد کرد.
هاشمی گفت: نتایج اجرای این طرح پژوهشی که با همکاری دانشگاه شیراز به عنوان مجری طرح انجام شد، موجب کسب عنوان برتر توسط شرکت شهرکهای صنعتی فارس در همایش پدافند غیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آبانماه امسال شد.
وی ادامه داد: امسال نیز طرح شاخص پژوهشی شرکت شهرکهای صنعتی فارس که به شکل کشوری نیز اجرا می‌شود، مطالعه فرصت‌ها و تهدیدهای اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرکهای صنعتی، بررسی چگونگی اداره شهرکهای صنعتی در سایر کشورها و ارائه مدل پیشنهادی قابل پیاده سازی است.
او اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح که هم اینک در مرحله اجرا قرار دارد، بررسی وضع موجود اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرکهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور، عارضه یابی، بازنگری و مهندسی مجدد فرآیندهای کاری شرکت شهرکهای صنعتی در پیاده سازی قانون و ارائه نتایج آن‌، شناسایی و تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف روش‌های اجرائی و ارزیابی وظایف، فعالیتها و مسئولیت شرکت‌های استانی و شرکت های خدماتی به منظور تشخیص موانع و مشکلات موجود است.

انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فارس
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: این شرکت با هدف توسعه فعالیتهای پژوهشی و تقویت همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علمی استان تفاهم نامه همکاری با دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی کاربردی استان منعقد کرده است.
هاشمی افزود: علاوه بر این، استفاده از ظرفیتهای علمی – تحقیقاتی و پژوهشی استادان دانشگاه و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد که در این زمینه تاکنون ۳۰ نفر از استادان دانشگاه در زمینه فعالیتهای عارضه یابی و بهبود وضعیت واحدهای صنعتی با این شرکت همکاری دارند.

امکان سنجی توسعه سه خوشه کسب و کار و مطالعات بازار
وی، انجام مطالعات پژوهشی و امکان سنجی توسعه سه خوشه کسب و کار و مطالعات بازار طی یک سال اخیر را از دیگر دستاوردهای پژوهشی شرکت شهرکهای صنعتی فارس دانست و گفت: علاوه بر این، شرکت در بخش حمایت از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی نیز با هدف استفاده از پژوهش های دانشگاهی برای توسعه و اعتلای صنعت استان حمایت های ویژه خواهد داشت که در همین راستا پارسال از ۱۸ پایان نامه تحصیلات تکمیلی حمایت مالی انجام شد.
او ادامه داد: فعالیت سه مرکز خدمات کسب و کار و فناوری در شهرکهای صنعتی بزرگ شیراز، آباده و لارستان از دیگر ظرفیتهای موجود در شرکت شهرکهای صنعتی فارس در جهت حمایت و استقرار واحدهای دانش بنیان، فناور و پژوهش محور است.
هاشمی افزود: فعالیت این مراکز خدمات فناوری زمینه مناسبی را برای فعالیت واحدهای پژوهش محور و فناور محور در شهرکهای صنعتی و ارائه خدمات مستقیم به صنایع مستقر فراهم کرده است و تاکنون ۲۰ مجموعه دانش بنیان پژوهش محور در این مراکز مستقر شده و به فعالیت می‌پردازند.

ثبت دیدگاه