• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

استاندار فارس: ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرکهای صنعتی استهبان الحاق می‌شود

  • 13 آذر 1401 - 14:27
استاندار فارس: ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرکهای صنعتی استهبان الحاق می‌شود

استاندار فارس گفت: با بیان اینکه ۲۷ هکتار زمین برای توسعه شهرکهای صنعتی استهبان الحاق می‌شود گفت: وجود شهرکهای صنعتی دولتی و خصوصی منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در قالب های مختلف بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان استهبان افزود: وجود بزرگترین انجیرستان دیم جهان در استهبان یکی از ظرفیت های بی بدیل و بی نظیری این شهرستان است.راه اندازی پایانه صادراتی در استهبان به ایجاد زنجیره ارزش افزوده برای محصولات زراعی به ویژه انجیر این شهرستان و توسعه پایدار آن منجر می شود و ایجاد آن باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از انجیر در دنیا در حوزه سلامت رو به افزایش است که می توان با استفاده از ظرفیت انجیرستان استهبان و ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری انجیر، مسیر حرکت جدیدی را برای ارتقاء و پیشرفت بیش از پیش این شهرستان تعریف کرد.

او اظهار داشت: برای تسهیل در این زمینه، پایانه صادرات برای چهار محصول انجیر، زیتون، انار و زعفران در این شهرستان ایجاد می‌شود.

استاندار فارس، افزود: استهبان در بعد معنوی نیز بعنوان یک شهرستان قرآنی در اوج است و همواره مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار داشته و به همین دلیل باید تلاش شود تا در این مسیر پیش رود.
وی، در خصوص مشکلات دانشکده علوم قرآنی و مرکز آموزش عالی استهبان هم گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور و نمایندگان این مجموعه مشکلات این دو مجموعه را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار فارس، سیاست دولت سیزدهم را اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و افزود: در این سفر مقرر شده با همکاری شهرداری و سازمان ورزش و جوانان شهرستان، استخر سرپوشیده استهبان به شهرداری واگذار شود و استانداری فارس هم در تسریع و تکمیل این مجموعه همکاری های لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع تر مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

شهرستان استهبان در فاصله ۱۷۵کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

ثبت دیدگاه