• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

۶۲ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به فارس جذب شده است

  • 24 مهر 1401 - 12:37
۶۲ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهوری به فارس جذب شده است

مدیر کل دفتر فنی استانداری و دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس گفت: از مجموع ۶ هزار و ۹۶۷ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به ١١۴ مصوبه اصلی سفر رئیس جمهور به این استان، تاکنون چهار هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان معادل ۶۲ و نیم درصد جذب شده است.

امیرحسین جمشیدی، یکشنبه در نشست خبری مدیران پاسخگو در شیراز افزود: علاوه بر ۱۱۴ مصوبه نخست، ۱۸ مصوبه نیز به ارزش ۸۱۱ میلیارد تومان در قالب متمم به این پروژه‌ها افزوده شد.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین پروژه های سفر می توان به ساخت بیمارستان شماره ۲ نمازی شیراز، تکمیل آزادراه شیراز – اصفهان، تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز، احداث پست ۶٣ کیلوواتی خنجشت شهرستان اقلید، تهیه طرح ۵٧ هکتاری توسعه شاهچراغ (ع)، اجرای تالار مرکزی شیراز و توسعه خط غربی مترو شیراز اشاره کرد.
او اظهار داشت: همچنین افزون بر ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات به این پروژه ها تخصیص یافت که چهار هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان آن جذب شده است.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس گفت: علاوه بر پروژه های اصلی و ۱۸ پروژه متمم، سه پروژه نیز از محل اعتبارات وزارت نفت با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه های راهسازی و ورزش تصویب و ابلاغ شد.
جمشیدی افزود: تکمیل سد نرگسی کازرون با ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی، تکمیل سد کوار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز، آبرسانی به شهرستان زرین دشت با ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی، آبرسانی به شهر جهرم و آبرسانی به شهر قیر از جمله پروژه های سفر رئیس جمهور به فارس است.
وی، در خصوص پروژه آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: این پروژه مهمترین مصوبه حوزه راه است که هم اینک ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ثبت دیدگاه