• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

اگر خطوط جدید “آزمایش” مرودشت فعال نشود، این کارخانه به مزایده می‌رود

  • 19 شهریور 1401 - 14:51
اگر خطوط جدید “آزمایش” مرودشت فعال نشود، این کارخانه به مزایده می‌رود

استاندار فارس با ابراز نارضایتی از روند احیای کارخانه آزمایش مرودشت و محدود شدن آن به یک خط تولید گفت: فرصت کوتاهی به مسئولان این کارخانه داده شده است تا سایر خطوط را نیز فعال کنند و اگر چنین نشد این کارخانه به سمت مزایده خواهد رفت تا یک صنعتگر توانمند و با انگیزه، آن را اداره کند.

محمد هادی ایمانیه افزود: با توجه به بازدید سرزده رئیس جمهور از کارخانه آزمایش مرودشت در جریان سفر استانی به فارس (۲۲ مهرماه ۱۴۰۰) این انتظار وجود داشت که این کارخانه با بیش از یک خط فعالیت کند که این اتفاق هنوز نیفتاده است و وضعیت فعلی رضایت بخش نیست.

چرخ مجموعه کارخانه آزمایش مرودشت فارس به عنوان یکی از صنایع قدیمی استان که روزگاری آوازه آن به خارج از مرزها می‌رسید حدود پانزده سال بود که از تولید باز ایستاده بود. پس از آنکه رئیس‌جمهور در سفر استانی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ به صورت سرزده از این کارخانه تعطیل بازدید و دستور احیای آن را صادر کرد، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ یک خط تولید آبگرمکن در این کارخانه راه اندازی شد که بنا بر برخی روایت ها ۴۰ و بنا بر برخی اظهارات ۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.
محسن ربانی زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس پیش از این در ارزیابی روند راه‌اندازی دوباره کارخانه آزمایش گفته بود: کارخانه آزمایش در فاز اول ۵۰نفر اشتغال ایجاد کرده است اما قرار شده تا پایان سال این رقم به ۵۰۰ نفر برسد.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.
 

ایمانیه:  یک کارخانه دیگر فارس به مزایده می رود
استاندار فارس در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به رکود حاکم بر تعدادی از صنایع فارس به مواجه با برخی مسائل و مشکلات گفت: به منظور حل مشکل این صنایع و بازگشت آنها به چرخه تولید تلاش ها و اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در شهرکهای صنعتی استان در این زمینه مشکلات متعددی داشتیم که به واسطه اقدامات انجام شده مشکل ۲۰۰ واحد تولیدی حل و فصل شد و امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از صنایع راکد به چرخه تولید بازگردند.
ایمانیه ادامه داد: در استان فارس، نماد رکود در صنعت و تعطیلی کارخانه‌ها در چند کارخانه مشهود بود از جمله می توان به کارخانه آزمایش، کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (آی تی آی)، کارخانه آزمایش، کارخانه روغن نباتی شیراز، کارخانه قند ممسنی و کارخانه کاغذسازی زاگرس اشاره کرد.
او اظهار داشت: برای حل مشکلات هر یک از این کارخانه ها چندین جلسه با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان به شکل جدی برگزار شد که این جلسات منجر به حل مشکل دو کارخانه و از سر گیری تولید از سوی آنها شد.
استاندار فارس بیان کرد: همچنین به این نتیجه رسیدیم که یکی از این کارخانه‌ها نیز باید به مزایده گذاشته شود تا هم بتواند بدهی های خود را پرداخت کند و هم به شکل جدیدی فعالیت خود را آغاز کند.

ثبت دیدگاه